Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 altså sånn iblandet dressing, "våt" pastasalat???
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Pastasalat med rømmedressing: pasta rødløk i biter skinke i biter paprika i biter ost i biter rømmedressing: 1 beger lettrømme (evt reduser mengden etter hvor mye pasta) 1/3 pk majones 1 fedd hvitløk litt sitronsaft salt og pepper, evt litt chilipulver blandes godt og has oppi sammen med pastan og det andre.. enkelt og greit og veeeeldig godt!!
woo-woo Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 500g kokt pasta 1 boks m skinke 2 kokte egg i biter en boks med reker (400-500g) finhakket purreløk 1 boks m mais en halv flaske selskapsdressing 1 beger m rømme Kjøles i kjøleskapet i 2 timer før servering. Enkelt å lage, å e knall godt!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Bruk pesto! Veldig godt! Også litt ruccola-salat og andre salat-ingredienser du syns er gode også litt kylling for eksempel, eller pepperoni-pølse eller begge deler er også veldig godt + pinjekjerner. Miks alt i en stor bolle. Server med noe godt brød til (hvis du ønsker)
Piipii Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Til 6 personer ca så har jeg brukt 5 kyllingfileeter (jeg pleier bare å kjøpe dem frosne og tine dem for de er jo mye billigere enn de ferske) 2 pakker bacon 1 pose med 500g pastasløyfer 1 glass pesto litt revet parmasan 1 rødløk 1 pk cherrytomater 1 pk sukkererter Stek kyllingfileetene med salt, pepper og litt annet godt krydder som du liker. (hvitløk f.eks) Skjær dem i store biter (tror det blir en 7-8 biter pr kyllingfileet) Skjær baconet i biter og stek det Dette kan du lage kvelden føre og bare la ligge i kjøleskapet. Så koker du pastaen lar den ligge i rennende kaldt vann frem til den er kald, hell gjerne litt olje over så blir den ikke så klissete.. Hiv den over i en salatbolle, hell over pestoen og litt revet parmasan. (jeg kjøper bare den som er ferdig opprevet) Bland inn kjøttet du stekte i går. Skjær cherrytomatene i 2-4 biter ettersom du selv vil. Skjær ned sukkererter (husk å rive av tråden) og skjær ned rødløken i små biter Bland sammen og server. Jeg synes at Tzatziki er kjempegodt til 1 matyoghurt 1 agurk Salt 2 fedd hvitløk (oppskriften står på matyoghurten.. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå