Gå til innhold

Vondt i håndleddet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i håndleddet på ene armen i noen dager nå. Det stikker til når jeg skal bruke den, og jeg klarer nesten ikke å løfte junior.. Flere som har hatt det sånn?? Tar det lang tid før det går over??

Skrevet

..høres litt ut som senebetennelse, det er tøft for håndledd med små barn. Prøv med en håndleddsstøtte, du får tak i noen gode i neopren med borrelås. Kanskje apoteket selger de, tror jeg kjøpte på Vita (?)

Skrevet

....hvis det er senebetennelse skal senene egentlig ha ro - og det vil jeg tro er litt vanskelig. Hvis det ikke gir seg med støtte får du gå til legen.

Skrevet

Prøver å bruke mest mulig andre hånden.... Mest fordi jeg ikke har noe valg=:D Takk for svar....

Skrevet

Synes også det høres ut som senebetennelse - da skal hånden være i ro som samuraibeibi sier. Har slitt med det selv, det blomstret opp igjen nå da jeg fikk minsten. Jeg stakk til kiropaktor (de tar for seg alle slags kroppsdeler, og ofte kommer slikt av problemer i ryggen - skulderbladene, lite støtte i kjærnemuskulaturen etter svangerskap osv...) og det hjalp meg.

Kona til faren min har slitt veldig med det, og vært sykemeldt i lange perioder, og hun fikk ikke skikkelig hjelp før hun kom seg til osteopat, så det kan jeg virkelig anbefale, uten at jeg har erfaring selv. (Hun gikk fra å ikke kunne pusse tennene til helt smertefri på et par behandlinger, etter sikkert 10 år med smerter og all mulig slags behandling hos andre).

Ta tak i det med en gang, ikke vent, det der kan sette seg og da kommer det fort tilbake. Som småbarnsmor er det vanskelig å få så mye ro som du trenger, fordi du må henge i stroppen hele tia...

God bedring!

Skrevet

Jeg har også slitt med dette problemet. Klarte nesten ikke håndtere lilletulla mi. Jeg var hos legen og fikk beskjed om å kjøpe håndleddsskinne på apoteket og gelen orudis som jeg smurte på 3 ganger daglig. Dersom dette ikke hjalp skulle jeg gå på fysioterapi. Det gikk litt tid, men smertene forsvant etterhvert, så jeg slapp fysio. Prøv å la hånden hvile så mye som mulig. Hver gang du får vondt så er det fordi du har strekt senene for mye...

Legen min sa at dette var et typisk problem for småbarnsmødre...

Skrevet

Har selv hatt senebetennelse i håndleddet...og jeg gikk med støttebandasje i 2 mnd. Dette resulterte i en ganglion i håndleddet som plaget meg i årevis... måtte til slutt operere den bort...den var på størrelsen til en ert...men fy så mye vondt den lagde. Så jeg anbefaler deg å ta det med ro med håndleddet....ikke utfordre det for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...