Gå til innhold

Kan jeg tvinge gjennom mitt favorittnavn??

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer blir ikke enige om navn til babyen som kommer. Vi har noen på lista, men er ikke i mål. Jeg har en favoritt, men han liker det ikke pga en person han ikke kunne fordra på skolen, het det... Det er ihvertfall det han sier er grunnen.

Hvis vi ikke kan bli enige, kan jeg da være streng og si at det blir navnet, dermed basta?? Eller er det slemt? Er jo hans barn også.

Fortsetter under...

Annonse

Okei, jeg skal ikke tvinge....Vil bare så veldig at babyen skal hete DET. Men skal gjøre som hun her oppe sier, argumentere, argumentere, argumentere! Får håpe han ombestemmer seg. Vil ikke være bitchete heller....

HI

Tvang blir jo helt feil, men kanskje dere skal vente til barnet er født? Så kan dere se om dere syns det passer. I mellomtiden får du reklamere, men hvis du overdriver, tror jeg han kan få navnet i halsen.

Juridisk sett, så kan du vel det. Jeg mener reglene er slik at hvis mor og far ikke blir enige om navnevalg, så kan mor bestemme. Om det er lurt å tvinge gjennom et navn, er mer diskutabelt.

Men hvis dere ikke blir enige, og du ikke tvinger gjennom noe, så løser det seg av seg selv. Da kommer staten og bestemmer navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...