Blackdam Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 eg vet ikke om dette er en sykdom men eg trenger hjelp vær natt skriker ungen min ekstremt i mange timer eg vet ikke hva eg skal gjøre har prøvd alt. Eneste som hjelper er og ligge hun på mage på meg og hoppe opp og ned men det blir slitsomt og gjøre det i mange timer og spisielt når eg er så trøtt:( eg sover nesten ingen ting om natten og blir utrolig stressa og ofte kommer tårene på meg å for eg er så sliten. er det noen her som har noen råd til meg ? som kansje har kolikk barn selv som har funnet ut noen metoder som hjelper? pliz hjelp meg de som kan
schnupsi Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 jeg har erfaring med to kolikkbarn selv så jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her. jeg anbefaler å starte med å kjøpe noen dråper de selger på apoteket som heter minifom. de gies enkelt til barnet før hvert måltidi et par dager. mitt første barn hadde god effekt av dette og ble frisk etter to dager. til min neste baby var det derimot ikke så enkelt. nå har vi prøvd både minifom, malt og akupunktur uten videre hell, men etter en tur hos kiropraktor var smertene (og skrikingen) så godt som halvert. vi skal til vår tredje behandling nå og blir stadig bedre. hvilken effekt barnet ditt vil ha av akupunktur og kiropraktorbehandling er helt individuelt, men ca 50 prosent har effekt av dette. anbefaler uansett å prøve minifom og eventuelt malt eller sukkervann før hvert måltid i et par dager da dette ofte er både mere effektivt, raskere og rimligere.
dodi sin Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 leste akkurat på amerikanske nettsider at opptil 60 prosent av alle med kolikk har stille reflux. Jeg ville sjekket ut dette. Ingen so nevner dette i norge. Har selv en på to mnd.med reflux men mistenker at forrrige mann også hadde det. symptomene stemmer ihvertfall. Dee finnes de ihvertfall behandling for. Lykke til
dodi sin Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Råder deg til å sjekke ut om babyen din har reflux, det hadde mi gutt på to mnd. Får medisin og er nå mye mye bedre. Har lest at melllom 40 og 60% av barn med kolikk egentlig har reflux. Virker ikke som om det er vanlig å sjekke ut dette i norge. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Mi lille jente hadde også kolikk, gjekk til Osteopat- etter 3 beh. var "kolikken" borte. Det var nakken som egentlig var problemet, han rettet på dette og jenta blei ein rolig og sovande lita jente. Så eg anbefaler Osteopat- får dekket en viss prosent av det det koster på trygdekontoret. ' Lykke til
thomasjojo Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 hva er reflux? og hva gjøre en osteopat? min lille gutt på litt over to uker har vørt plaget av vondt i magen de siste dagene, hver kveld på samme tid og etter å ha spist.. da har han skriket og det romler masse i magen og har mye luft der. Jeg har lest mye om sukkervannog det hjalp litt, men min svigermor fra Thailand ga meg noe urter som hun blandet i kokt vann, samme måte som sukkervann, og jeg ga ham 2 ml av dette. (urteblandingen er i pulverform, og synker til bunn etter blanding, og jeg gir ham bare det øverste, dvs klar veske etter at pulveret faller til bunn). Etter 10 minutter sluttet min kjære sønn å skrike, og er fredelig og sover så søtt som han gjorde før. Hun kaler det Nampai, som betyr medisin på Thai. Jeg skal undersøke hva urter det er i, men det er helt safe, de bruker det i Thailand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå