Gå til innhold

Min opplevelse av min første fødsel:)

Anbefalte innlegg

Fødselsangst..

Min opplevelse var at jeg gruet meg når jeg fant ut at jeg ble gravid..

Deretter ut i svangerskapet så forsvant det.. Den dagen vannet gikk, da jeg satt og visste at det ikke er noe vei tilbake da fikk jeg angst.. Har snakket med flere venninner av meg som har hatt det på akkurat samme måte..

Min opplevelse av min første fødsel, assa det gjør jo vondt, riene er verst syns jeg da. Jeg var så heldig at jeg hadde en pakistansk student, hun stod å masserte meg gjennom ri etter ri i mange mange timer. Hun lettet fødselen min veldig. Jeg lå med rier i bortimot 10 timer Greit de kom jo og gikk hele tiden, så du får et pusterom.

De slet med at jeg ikke åpnet meg, så de siste timene før fødselen så satt de drypp på meg, og da kom riene hele tiden, fikk nesten ikke pustet imellom. Det var min værste "tid" i fødselen men det varte jo bare et brøkdel av resten av fødselen. Jeg husker jeg gruet meg mest til å presse, til at ungen skulle ut. Men det var jo det som gjorde minst vondt.

Når pressriene begynte, ja da føltes det ut som en skulle på do:) hehe.

Og i første omgang så brukte jeg all energi på å skrike. Helt til jordmor sa at jeg måtte bruke den energien på å presse. Og når jeg forsto det så gikk det bedre. Da var det press press stopp, og så begynte jeg igjen. Datteren min var da ute på en time, fra da pressveene begynte.

Det med at det gjør så vondt etterpå som jeg har lest her????

Hallo, man har nettopp født ut et barn. Når morkaken kommer, det merker man ikke engang. Jeg kjente ingenting. Eneste som var litt ubehagelig etter fødsel var når jordmor måtte sy.. Det er ikke vondt.

Men da er man så sliten på at det skal skje ting i underlivet og en vil bare være ifred. Så jeg følte at det gikk mere på det..

Så ønsker dere alle lykke til..

Litt akupunktur og lystgass hjelper jo også.

Jeg tok selv ikke epidural , pga det kan ta lenger tid under pressveene fordi man kjenner ikke hvor og når en skal presse..

Men det er opp til hver enkelt..

HUuuusk: Prøv å få i deg mat før en fødsel.. Jeg var så sulten:)

Fortsetter under...

Grattis med vel overstått fødsel.

Det var bra at du fikk en så grei fødsel som du gjorde, og at du fikk god hjelp underveis.

Tenker at du sikkert ikke gruer deg til neste gang, etter en slik positiv opplevlese :)

Må si at jeg misunner deg litt, da min fødsel var langt i fra slik som din. Men er glad på dine vegne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...