RompeRock Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Og da tenker jeg på sykkel som i sykkel, og ikke spinning Regner med at spinning er det som forbrenner aller mest. Noen som vet? Eller har noen formening?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jogging forbrenner mye mer enn vanlig sykling i alle fall. Elipse vet jeg lite om.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har en fin liste forand meg - og kan fortelle Aerobic ( 254) og svømming (308) forbrenner mest. Spinning forbrenner bare 221 kalorier ved 30min aktivitet. Man sitter jo "bare på baken" her må man huske. Ant. kalorier er ved en pers. på 70kg.
Knøttefrøken Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Vil nok tro elipsemaskin. For der bruker du baåde armer og bein, og kan stille på intensitet/styrke (oppover, nedover fort sakte osv). Jogging forbrenner egentlig ikke så mye i forhold til mye annet...
2søtesmåh Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Er ikke om forbrenning dette da. Har brukt elipsemaskin i 4 mnd nå. Skulle ut og jogge for første gang på 2 år i helga. Har hatt slike opphold før, og hadde da brukt ergometersykkel i mellomtiden for å holde meg i form. Første joggeturer ute har vært slitsomme, HELT andre muskelgrupper tatt i bruk. Var fryktelig spent nå i helga, men har aldri hatt så lett joggetur før. (har ei løype jeg alltid løper) Elipsemaskinen har virkelig gjort underverke både for styrke ben/armer og kondis. Løp så "Lett som en fjær" hele veien, UTEN stopp ) Anbefales. Også er dt greit å stå på mens man ser på TV og barna har lagt seg. Er framme 3-4 ganger i uka,- og det har hjulpet. Er en "billigmaskin" til 1.990, men har vært mer enn bra nok for meg )
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Hvor har du kjøpt denne "billigmaskina" da:)?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Du vil alltid forbrenne mest dersom du utfører kroppsbærende aktivitet. I ditt eksempel er det kun jogging som i realiteten er en kroppsbærende aktivitet, så den vil ligge høyest. Dernest sykling fordi du flytter på deg, men sitter på sykkelen, og til slutt elipsemaskin. Men det er flere faktorer i bildet da: Hvor høy puls du har under økten vil også være utslagsgivende. 65 % av maks under jogging vil ligge ansalgsvis "likere" med kanskje 80 % av maks på en elipsemaskin. Uansett: Kroppsbærende aktivitet = mest effektiv Desto høyere puls = forbrenner mest.
2søtesmåh Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Var tilbud på G-sport. Opplever at de fleste "Vanlige" sportsforretninger fører slike treningsmaskiner nå for tiden, (ergometersykler, spinningsykler, tredemøller etc) men det er langt fra "treningsstudiokvalitet" på de. Men det er jeg heller ikke ute etter da jeg uansett har nok funksjoner på de "billige" og holdbarheten er bra nok når det er bare jeg som bruker de og ikke flere titalls hver dag.... Ser at de fleste treningseksperter på div forum (ikke BAM eller DIB, men treningsforum) anbefaler dyre maskiner.....tror ikke det er nødvendig for hjemmebruk nei. EN gikk så langt som å si at en god treningsmaskin får man ikke under 5000!!!! Ok, han viste seg etterhvert å være salgsrepresentatnt for et merke i tillegg til personlig trener....men slik kan man bare ikke si:o) Ekstra mammakilo har rent av meg, og jeg har som sagt nesten aldri følt meg i bedre form, og det takket være en maskin som etter hans mening ikke skulle vært produsert engang.....Ikke rart folk mister motet når de ønsker å starte opp hjemme.... Det viktigste er at man bruker det utstyret man kjøper, jevnlig. Da får man resultater ) Har lyst på en slik "rockering" nå, men vet ikke helt, har aldri kunnet å "rocke", men om jeg kan prøve det på butikken først så kanskje??? Kutte ned 10 min på elipsemaskin og ta ti min "rock" istedet????? Lykke til med treninga alle sammen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå