Gå til innhold

Noen som har tips til søte og "slankende" snacks til dem som prøver å kutte ned?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kriseløsninger som jeg pleier å ty til når behovet blir for stort:

 

- Dr Atkins sjokolader, av typen Endulge Crispy Bar og Decadence Bar, og Nutrilett sin Brownie variant er de lav-kalori sjokoladene som likner mest på the real thing... de smaker faktisk sjokolade, ikke høy og kraftfor. Atkins er også relativt lav- karbo.

 

- Gele med bær. Jeg har fryseren full av rips fra i høst, de er nydelige som dessert, for å stagge søtsuget jeg ALLTID har etter middag. Fyll et rødvinsglass halvfullt med bær (frosne bær kan kjøpes i butikken), kok gelepulver i vann og hell over bærne. En pakke gele er nok til fire glass. Spises med minst mulig vaniljesaus :) Man kan også bruke lavkalori gele, eller koke gele på Fun Light (saften) men jeg bruker vanlig gele. Tror jeg regner et par hundre kalorier på et sånt glass.

 

- For dem som ikke er på lav-karbo er ris-snacks med smak et godt alternativ til potetgull. De har mye karbo, men er lette i vekt og man kan spise mange før man kommer opp i 100 g. De med paprika og de med sour cream og onion er spesielt gode.

 

Noen som har andre krise - tips?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heistad har jo både gele og vaniljesaus som smaker kjempegodt! De har også sjokoladepudding, og andre desserter som er lavkalori. Jeg har også laget gele selv med saft og gelatin, og da kan man jo variere litt :)

 

Økologiske gulrøtter er kjempesøte! (om enn dyre) og kålrot,med dipp laget av yoghurt naturell og holiday dipp er kjempegod snacks om kvelden når man får lyst på noe godt. En stund spiste jeg masse sånt, men gikk likevel jevnt nedover.

 

Lettkakao, eller hjemmelaget kakao, med skikkelig mørk sjokolade og ekstra lettmelk - uten sukker blir ikke så ille det heller :)

 

Nå takler jeg ikke slike sjokoladebarer, men en liten bit mørk sjokolade kan man jo spise hver dag, så fremt man klarer å la det være med det... hihi. Og det er jo et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du er på lavkarbo-diett kan du spise maarud bacon-snacks (svart pose) for i den er det 0 gram karbo!!:) jeg har spist ca 1 pose pr. dag denne uka (+ masse annet uten karbo) og gått ned 1,5 kg!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja også deilige Heistad fruktkoktail mmm namme namm og en is til Diplom is som det er lite sukker og fett i. Hvis vi kutter ut melk den dagen og kniper godt inn på magert valg til middag og pålegg ja så koser vi oss med fruktkoktail og litt sunn is. Nammis:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...