Gå til innhold

Hva skjer første gangs hos JM?

Anbefalte innlegg

Skal til Ullevål på fredag.

Var til første kontroll hos fastlegen på fredag og han fylte ut helsekortet,men det er ikke klart før om ca 1 uke pga noen prøver.

Hva gjør JM egentlig?

Er litt delte meninger om man får høre hjertelyd eller ikke så regner med at jeg ikke får det.Så blir jeg hvertfall ikke skuffet...

Andre som går til kontroll på ABC her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136767705-hva-skjer-f%C3%B8rste-gangs-hos-jm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ikke til kontroll på ABC, men første gangen (og alle de andre gangene) jeg var til jordmor med nr 1 hørte hun etter hjertelyd, målte magen (symfysemålene), sjekket urinen og pratet om alt og ingenting.. Noen ganger tok hun blodprosenten, men siden du var hos legen på fredag så trenger du helt sikkert ikke det..

Jeg var hos JM i går. Hun snakket om kosthold og div slike ting, forandringer som skjer og som kan skjer. Litt om fødselg og svarte på alle spørsmål vi hadde, og ting vi tok opp. Hun målte fundusmålet og jeg insisterte på at de letet etter fosterlyd jeg var da 14+2/14+6 (mens/UL) De fant den med engang så jeg var heldig. De sjekket også urinprøven jeg hadde med

Det gikk jo greit det.Hun ville at jeg skulle bruke vekten hjemme sånn at det ble riktig.Det er jo ikke dumt.

Fikk også høre hjertelyd:-)Er 13+3.

Sjekket urinen men målte ikke,har jo ikke noe mage enda....

Fikk omvisning på avd og hilste på en del av de som jobber der.

Ellers ville hun at jeg skulle ringe tilbake hvis ikke magesmertene gir seg.Hun mener det er kynnere og det er litt tidlig å få det nå,så får bare se hva som skjer.

Annonse

Har du begynt hos ABC allerede dollypopp? Jeg er 13+3 og, har ikke fått innkalling dit før i april. Så jeg har fått neste kontroll hos JM på helsestasjonen i stedet. Litt dumt egentlig synes jeg. Kommer jo ikke til å gå dit flere ganger før etter fødselen.... Jaja. Lille Nurket blir jo passet godt på da.

Jeg fikk time i samme brev som de bekreftet plass.Var hos legen og fikk helsekort forige uke ellers har jeg ikke vært til noen kontroller.

Du trenger jo egentlig ikke gå til JM nå,mange går ikke før i uke 16.

Men så rart at du ikke skal før i april....

Jeg skal til

Har også ordinær UL 14.mars. Fikk først innkalling til det. Så fikk jeg brev om at vi hadde fått plass på ABC. Så kom innkallingen til kontroll hos JM Torild på ABC i begynnelsen av april.

Det var fastlegen min som sa jeg skulle bestille time hos JM på helsestasjon. Er vel i begynnelsen av uke 16 når jeg har time der. Men er jo egentlig samme hvem som har kontrollen bare alt står bra til :-)

Hvilken JM har du fått dollypopp?

Fastlegen min har ikke pleiling på opplegget på ABC,.....han satt opp ny time til meg i uke 24 og ba meg bestille time hos JM på helsest.Det trenger vi ikke siden de tilbyr alt på ABC.Trenger bare å gå dit:-)

Sa du til de på ABC at du skulle på helsest?

Synes det er veldig rart at du ikke har fått time før....ville ringt en gang til jeg.

Jeg synes det er veldig deilig å bare forholde meg til èn person,kun JM.

Går til en som heter Tone,veldig hyggelig dame!Bare litt slapt håndtrykk....reagerer alltid på det...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...