Gå til innhold

Hvorfor sover vi egentlig dårlig?

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor nattesøvnen egentlig er blitt så mye dårligere. Er jo stuptrøtt, er ikke kvalm, ikke spesielt vondt, er ikke tissetrengt, er (faktisk) ikke bekymret heller...

Noe må det jo være?

Sitter på jobb og sliter med å være her. Er så trøtt! Korsryggen verker på dagtid og nå begynner livmora å strekke seg slik at jeg kjenner det. Må innrømme at jeg akkurat i dag faktisk ser fram mot uke 20+ og sykemelding...

...og så dette med å få hvile, da... Det er jo ikke så lett å få til med full jobb, 2-åring som skal hentes i barnehagen, middag osv (og ja, vi har delt ansvar hjemme). Det er ikke rom for mor å slenge seg nedpå før tidligst kl 18... Har fleksitid på jobb som fungerer, men så var det damer og samvittighet da...

Sukk, litt klaging dette her. Det går jo egentlig stort sett bra, men i dag er jeg bare så utrolig sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, som jeg kjenner meg igjen. Tror jeg har en dårlig dag i dag, eller, mest det at jeg kjenner meg veldig sliten i dag. Våknet og følte meg sliten med en gang, liksom. Enda jeg sov godt i natt - kanskje ikke lenge nok, men ikke så gærent.

Jeg har jo 50% sykmelding, og det er veldig godt, da får jeg hvilt litt før mann og barn på 1,5 kommer hjem. Det funker egentlig veldig fint, men jeg kjenner at hodet mitt kanskje trenger mer sykmelding enn kroppen - jeg eier jo ikke motivasjon for jobben nå, siden det bare er snakk om uker før jeg er ute for resten av året...

Det er lov å være sliten, og når du er sliten er det lov til å plassere seg i sofaen/senga og bli der en liten stund.

Skrevet

Prøv å få tatt litt tid til deg selv og sleng deg nedpå! Det er viktig!!

Jeg er så "heldig" at jeg har vært på svangerskapspenger hele svangerskapet (21 uker i dag) og har dermed ikke no stress, jobb ei heller barn som tar opp tid og ork ;) Men holder meg opptatt for det da :)

Men jeg sover fasiken så dårlig!!! Har ikke sover en hel natt på nesten 5mnd!!!!!! Begynner å bli litt sprø av det faktiskt. Husker veldig godt de to gangen jeg fikk sove sammenhengende i 7 timer...fantastisk!!

Her løper jeg på do minst to ganger, så får jeg ikke sove med engang igjen, så har korsryggen/lår begynt å verke litt. Og det faktum at jeg ikke får sove i min favoritt stilling: magen....snufs og hyl!!

Nei, det skal ikke være lett... ser ikke gleden ved å legge seg til å sove lenger. (og jeg er egentlig en sovegris!) Men, men - får jo bare holde ut, om en del år får vi vel sove hele natta igjennom..hehe

Lykke til, kos deg og prøv å slapp av!

Klem

Skrevet

Akk ja.. kjenner meg godt igjen her ja. Er i uke 34 nå og i natt har jeg våknet HVER gang jeg har snudd meg. Må praktisk talt støtte opp hele kroppen med puter og ekstra dyner. Våker av at jeg ligger på ryggen og nesten ikke får puste.. Det er vel kroppen som forbereder seg på nattevåk kanskje?? Det er jo en ekstra påkjenning å bære fram tvillinger, så man må nesten bare hvile så mye man kan.. Ikke noe vits å slite seg ut, det er nå sikkert..

Skrevet

Hei

Jeg slet veldig med aa faa sove i begynnelsen av svangerskapet. Endte opp med aa kjope meg en body pillow eller gravid pute som det kanskje heiter i norge. Har siden den dag (uke 16) sovet som ein stein hver eneste natt. Er i uke 30 paa mandag.

Puten er nesten like lang som meg og er bare helt fantastisk!!! Sleit meir med sovnen da jeg var gravid med nr 1, hadde da tusen puter i sengen og en fortvilt mann som vaaket hver gang jeg snudde paa meg. Han har enno ikkje klagd i dette svangerskapet.

Lykke til videre i svangerskapet.

Skrevet

hvor får du tak i en sånn body pillow?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...