Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Må ha nytt sete nå og har lurt på Britax two-way elite for å kunne sette det begge veier og for å slippe å kjøpe to seter, noen som har erfaringer med dette setet? Leste at dette må lenes mot sete foran når det står baklengs, stemmer dette? Både positive og negative erfaringer tas imot med takk!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Vi har dette som reservesete, det stemmer at det må lenes mot setet foran når det er bakovervendt. Det er et helt greit sete, men det er egentlig det.. Det er lett og montere og det er en fordel, men det er ikke støtte ved hoftene, dvs det er et veldig "rett" sete, så det er en fare for at ungen glir nedover når den sovner etc. Ville ikke hatt det som hovedsete selv, men det er kanskje fordi jeg ser forskjellen med Izi Combi setet?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Heisann Vi har dette setet til 3åringen vår. For et så stort barn er det en godt sete. Han får god plass til beina og setet er langt i ryggen så det vil ta en god stund til han vokser utav det. Han veier 18kg og bruker 104 i klær. I tillegg har det ok pris. Setet må lenes til setet foran, men det er stort så i de fleste biler vil nok ikke det være et problem. Han sitter fortsatt bakovervendt forresten og har ingen planer om å snu. Men, jeg ville ikke kjøpt dette sete et mye mindre barn. Barnet vil sannsynligvis ikke sitte særlig godt i det, og kommer til å ha dårlig utsyn noe som lettere vil føre til at dere kommer til å snu setet/barn(gjetning det da..). Jeg ville heller kjøpt et som gikk fra 0/9-18kg først eller vurdert noen av de andre setene som går til 25kg. Britax har kommet med noen nye i det siste tror jeg - kanskje noen av dem passer bedre også for de minste barna. Det blir fort mange kompromisser med seter som strekker seg helt fra 0/9 til 25kg. Før vi kjøpte dette hadde vi HTS izi kombi (måtte bytte pga kollisjon og han var nesten 18kg også) som vi også var veldig fornøyd med. Der hadde han godt utsyn og trivdes godt. Mer kronglete å feste enn mange seter, men sitter fjellstøtt. Det var forresten også i vår bli litt vel rett i begynnelsen, men det kommer helt an på bil, plass til setet foran og vinkelen i baksete det skal stå i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå