Gå til innhold

Høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i går. Har gått fra 110 i overtrykk til 150.

Fikk nesten sjokk, kjennes ikke sånn ut.

Legen mente det ikke var noen fare enda, men begynte å snakke om permature barn og muligheten for at barnet kunne overleve i utenfor magen nå.

Skremmende greier.

Skal på kontroll om en uke for å sjekke at ikke under trykket stiger også. Det er visst da det begynner å bli virkelig farlig.

Har ingen andre tegn til forgiftning heldigvis.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136766391-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har nettopp vært hos jordmor og undertrykket mitt var på 96, pluss eggevite i urinen. Må tilbake på mandag og onsdag i neste uke.

Fikk streng beskjed om å ta d med ro i helga og bare slappe av.

Ble litt bekymret for svangerskapsforgiftning jeg nå.

Huff, håper det har sunket på til mandag.

Hei...

Har også høyt blodtrykk, nå er det 155/95... Som jeg har skjønt, er det undertrykket som er viktigst så jeg syns ikke det gjorde noe at overtrykket ditt hadde økt. Jeg og fikk litt panikk og begynte å tenke på premature barn osv. Hadde +1 i protein på mandag i tillegg til det høye BT, men nå på torsdag var det bare spor og BT hadde ikke økt så det var jeg glad for. Må sjekke dette to ganger i uka foreløpig så får vi se hvordan det går! Jeg fikk beskjed om å ringe sykehuset med en gang hvis jeg fikk vondt i hodet eller flimringer for øya, så jeg går vel bare å venter på det (jeg tar ofte sorgene på forskudd jeg da og det er litt slitsomt).Jeg har termin 16. mai men både jeg og jordmor tror ikke at jeg går så langt, men ho trøsta med at jeg har kommet til uke 26 og det er ikke snakk om no forløsning ennå og det kan bare være en periode av svangerskapet hvor jeg har litt høyt BT! merker at det er viktig med hvile, har fått beskjed om å gå ut en tur ca en gang om dagen, det er jo ikke bra for psyken å bare være inne heller:)

Hold oss oppdatert da!

Lykke til!

Har det akkurat på samme måte som venter mai-gutt. Høyt blodtrykk 150/95. Nå skal det sies at jeg har hatt høyt blodtrykk under hele svangerskapet, men har aldri hatt hevelser,protein i urinen, vondt i hodet osv. Jeg har også litt de kaller kontorsblodtrykk, hehe. Får høyt blodtrykk bare jeg nærmer meg et legekontor;). Men legen min ville uansett henvise meg til ekstra kontroll på sykehuset, bare for å være på den sikre siden. Hun tvilte egentlig på at jeg kom til å utvikle svangerskapsforgiftning, men man kan jo aldri være 100% sikker.

Men jeg er litt som venter mai-gutt, sitter egentlig bare å venter på å få det, tar også sorgene på forskudd. Slitsomt egentlig. Skal prøve å få gått en tur hver dag jeg også. Svømming skal jo også være bra.

Er i uke 27+2 og har termin 10 mai og håper at jeg får gå nesten hele tiden før jeg blir forløst hvertfall...

Men lykke til, det ordner seg nok for oss alle sammen:)

Annonse

hei du!

det er undertrykket som er farlig....fikk alvorlig svangerskapsforgiftning da jeg ventet dattern min. Lå på sykehus fra uke 31 til hun ble født i uke 36..... kjempe kjedelig og skal innrømme at jeg er veldig nervøs for at det skal skje igjen!!!!! så håper alt går bra med dere her.....og at blodtrykket bare er forbipasserende!!!!

Heia:) Jeg hadde også høytblodtrykk.. i ca 3 uker, ble fullt sykemeldt å det er nå gådd ned.. 3 uker etterpå.. så det tok noen uker og tid med ro og hvile før det kom til normalen.. jeg hadde nok høyt blodtrykk pga arbeidsituasjonen.. jobber i bhg og har et høyt tempo på dagene...!! Men utrooolig glad for at det er gått ned.. jobber nå 40 prosent... anbefaler dere å ta ting med roooo.. å håper trykket da går ned.. :) Klem:)

Hei igjen.

Da har jeg kun ligget på sofaen og lest bok, aviser, blader og sett på TV siden fredag. Har ikke fått hevelser eller hodepine - så det tar jeg som et godt tegn.

Ser på helse kortet mitt at jeg hadde 2+ på eggehvite i tillegg til undertrykk på 96. Har det ikke gått ned til i morgen blir jeg vel sykemeldt, jeg som ikke har begynt å lære opp vikaren min ennå!!

Men kanskje greit med delvis sykemelding. Blir jo litt stressa av å tenke på arbeidsoppgaver som det kun er jeg som vet hvordan utføres i jobben min. Prøver å kutte ut slike tanker - men ikke så enkelt med en jobb som daglig leder. Prøver å tenke på det som jordmora sa "jobb får være jobb". Nå er det babyen og min helse som er viktigst.

Ha en fin søndag og morsdag alle sammen. Til neste år kan jeg også feire morsdag ;)

Krysser fingrene for at blodtrykket har gått ned. Men det er ingen dum ide å ta det litt med ro på slutten.

Verken du eller babyen har godt av å komme utslitt til fødselen.

Og mer sliten blir du etter 14. våke natta...husker sist at jeg skulle ønske jeg hadde sovet mer før fødselen. Ble ikke mye av det den første tida.

hehe...

Så bra:):) Jeg hadde også 1+på eggehvite.. skal til jordmor på torsdagen på sjekk igjen.. men så lenge blodtrykket er gådd ned så er jeg ikke bekymret lengre:) men som sagt, det lønner seg å ta ting med rooo:)

Annonse

Vært til sjekk idag jeg oxo, blodtrykket hadde gått ned og urinen var helt fin:). (Har jo i og for seg ikke vært noe i min urin noengang, men alltid bra når det ikke er noe:)). Så da er jeg veldig fornøyd:). Kan være pga at jeg har vært sykmeldt nå i 2 uker, endelig fått tatt det litt med ro. Har et veldig stressende yrke+ at jeg jobber skift og legen mente kanskje at jeg ikke burde jobbe mer i svangerskapet. Ble sykmeldt ut neste uke også. Får litt dårlig samvittighet for jobben, men jeg må bli flinkere til å tenke på meg selv og ikke minst lillemann i magen. Har ikke vært borte fra jobb en eneste dag fra jeg ble gravid før jeg ble sykmeldt nå. Er i uke 27+6 og vil helst holde meg frisk de siste ukene av graviditeten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...