Gå til innhold

noen som kan hjelpe?

MadKiss*Jente i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg er ei jente på 17år og gravid.. jeg blir 18år i år.. men problemet mitt er at jeg er opprinnelig i fra hedmark og har fastlege der, men flyttet til rogaland etter kjæresten min for 2 år siden..

så jeg har ingen familiemedlemmer eller leger her.. så hva må jeg gjøre for å bli fulgt opp under svangerskapet?

har brøvd å ta kontakt med legesenteret og sånn, men de sier at de ikke kan hjelpe meg siden jeg ikke har fastlege her og jeg kan ikke bare bytte fastlege selv heller siden jeg ikke er myndig.. og mamma er så langt borte..

noen som har noen tips til meg???

takker for alle svar..! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du fere til sykehuse å eller til en lege. du kommer alltid til. å får deg en jordmor her i stavanger. jordmor får du hvor som helst. å du kan jo bytte lege.

Skrevet

Du går inn på nav.no, bytt fast lege...

Vis ikke du kan, be mammaen in gjøre det, er ikke vanskelig., skal bare skrive omm navnet, fødselsnr og det , åsså finner du bare en lege i stavanger et sted:P..!

men jeg tror du kan gjøre det selv...

Skrevet

har du byttet adresse i folkeregisteret? det gjorde jeg da jeg ble gravid (flytta til trondheim i fjor) og da får man automatisk fastlege her, og utdelt trygdekontor, noe som jeg syntes var greit! måtte jo ringe til nav i den forrige kommunen min hver gang jeg skulle ordne noe, så det var mye lettere når jeg kunne gå til nav her istedet;)

Skrevet

jordmor kan du forresten ordne med å snakke med helsesøster på skolen om du går skole! hvis ikke kan du jo prøve å ringe en helsestasjon og få dem til å hjelpe deg å ordne jordmor?:)

ikke så lett alt man må ordne når man har flyttet til en ny plass:/ lykke til!

Skrevet

hei!

Du trenger absolutt ikke å være myndig(sånn som mange andre har sagt og). Har selv nettopp byttet fastlege og jeg er like gammel som deg!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...