Gå til innhold

Har man alltid vondt etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Er det slik at man alltid har vondt flere dager etter et keisersnitt? Jeg er så redd for å ha vondt. Kan man ta noe smertestillende? Hvor lenge ca. gjør det vondt? Er det en mulighet for at man slipper unna å ha vondt?

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Du slipper nok ikke helt unna smerter nei. Husk at keisersnitt er et veldig stort inngrep og de går gjennom mange lag i magen. Det vil nok gjøre vondt i veldig varierende grad hos alle som tar snitt, men det er jo veldig forskjellig. Du får smertestillende de første dagene, mye helt i starten, så mindre og mindre ettersom dagene går. Jo før og mer du selv klarer å røre deg, jo fortere går det bedre. Første gang hadde jeg sykt vondt i en uke, men det var etter hastesnitt. Etter mitt planlagte gikk det kun 2 dager, så klarte jeg alt selv uten særlige smerter.

=)

litt vondt gjør det jo, men jeg var også veldig redd for hvor vond det ville gjøre etter opersasjonen. Og jeg ble veldig overrasket over hvor lite vondt det faktisk gjorde! Det første døgnet fikk jeg så mye smertestillende at jeg ikke hadde noe smerter i det hele tatt. Døgn to med litt mindre smertestillene kjenner man såret, det er litt ømt og stramt på en måte, men det er kun når man rører på seg. Når man ligger rolig kjenner man ikke smerte. Så det er ikke konstant vondt. Jeg klarte meg uten smertestillende etter 4 dager. og etter ca 2 uker var jeg helt smertefri!

hei. jeg tok ks i desemder, og det gikk kjempe fint,hadde mimimalt med smerter...:) fikk smerte stillende i 2 dager det var nok for meg. reiste hjem 3 dagen( 1,5 times kjøring)ingen smertestillende etter jeg reiste hjem, og jeg er pyse. så en solskinns historie her fra!!!! jeg var sikkert en av de få heldige, men for min del gikk dette som en lek:) lykke til for dere som skal ta ks håper dere er like heldig som meg..

Hei! Jeg tok keisersnitt i april i fjor og hadde ganske lite smerter egentlig. Men fikk spinal-hodepine etter epiduralbedøvelsen. Og det var nok det verste. Glemte vel noen av smertene med snittet da;) Men det er en ting jeg ikke glemmer og det var når jeg nøs dagen etter snittet... Det var IKKE behagelig:(

Jeg er nok en av dem saa taaler det veldig godt for etter 2 snitt saa har jeg tatt minimalt med smertestillende. Forestegang tok jeg 2 paracet og det var det, andre gang var det litt mer men det var pga andre smerter, ikke snittet... men da vet jeg jo ikke om det hadde gjort vondt uten smertestillende. Men da var det bare de 2 foerste doegnene....

Annonse

Heisann!

Tok ks for 3 uker siden. Hadde veldig vondt første døgnet men fikk nok smertestillende så jeg kom meg gjennom det. Dro fra sykehuset etter 48 timer, klarte meg da på paracet + voltaren. Dette behøvde jeg de neste 4-5 dagene. Etter det gikk det greit og jeg kom meg dag for dag. Nå er jeg i fin form men må ta det litt med ro, kjenner det godt dersom jeg står eller går mye. Tåler dessverre ikke så mye, men det kan ha noe med at det var 3.snittet. Tviler nok på at du kan slippe unna smertene, utenom på sykehuset da, der fikk jeg akkurat så mye smertestillende jeg ville.

Lykke til!

Tok keisersnitt for 2 uker siden oghar tatt 3 tidligere.. Selve såret gjør egentlig ikke særlig vondt.. Kunne fint fungere normalt med en paracet eller 2..Det verste med keisersnittet synes jeg egentlig at jeg får så vanvittig mye luft i magen..Det verker i skuldrene..Skikkelig kolikk smerter..Har heldigvis begynnt å sleppe taket nå..Ikke alle som opplever det men en god del har jeg hørt..Lykke til ;-)

Hei!

Må bare si at jeg blir lettet av å lese dette her! Har selv tatt et keisersnitt, planlagt pga redsel for å føde. Er nå gravid igjen og tenker mye på hva jeg tør og ikke tør denne gangen! Det er over 4 år siden sist, og husker jo at det var smerter første tiden, men tror nok at jeg har overdrevet disse smertene i hodet mitt nå som jeg er gravid igjen og vet at barnet må ut på en eller annen måte. Blir av alle jeg kjenner frarådet keisersnitt igjen siden man blir så redusertt i etterkant.Men er man først sinnsykt redd,så er det vel bedre med de smertene, enn å gå å grue seg til en fødsel som man overhodet ikke kan si hvordan kommer til å gå! Det hjelper meg å lese dette for å bli minnet på at så kjpt er det ikke med KS! Tusen takk!

Jeg synes smertene i etterkant var uproblematisk. Dagene rett etter får man smertestillende og det tok vekk smertene. Kjente det noe når jeg hostet eller var i bevegelse. Men ikke noe som jeg husker som så vondt at det var plagsomt.

Nå 1 mnd senere er jeg litt øm ved såret noen ganger.

Jeg hadde ikke vært redd for nytt keisersnitt i fht smerter.

Husker fra forrige barselperiode at jeg ba min kjære være svært alvorlig ved første besøk, da det gjorde vondt å le.....

men etter dette var det lite trøbbel. Var litt vondt å ligge å amme, da babyen sparket i såret når han diet.....måtte legge pute mellom :)

Er vel mye annet som er mye mer vondt enn etter et KS - gleder meg 100% til mitt tredje snitt i mars ;)

Synes det er et litt rart spørsmål, jeg. Det er jo en operasjon og om du f.eks hadde operert blindtarmen, ville du vel ikke ventet å være smertefri dagen etterpå? Eller tatt hull i ørene for den saks skyld, det vil være ømt og litt vondt rett etterpå uansett. Eller født vaginalt - det er vel de færreste som ikke har det vondt etterpå?

Men - jeg hadde ikke mye vondt etter mitt keisersnitt, du får smertestillende og det er absolutt til å holde ut. Masse lykke til! Det går nok veldig bra, skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...