Gå til innhold

Beholde plass i køen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å bli gravid i nokre år no, og er no satt på venteliste for ivf. Eg studerer, men ønsker ikkje å vente til etter studiet er ferdig. Går heilt fint å ta med babyen på skulen og det er dessutan nesten berre sjølvstudier siste året. Det eineste som bekymrer meg er: dersom me skulle væra så heldige at det klaffer på første forsøk, kan det være at eg ikkje får gjennomført obligatorisk praksis. Vil jo gjerne fortsette i den klassen eg går i. Kan eg utsette behandlinga 1 mnd eller 2 utan å dette ut av køen?

Eg skal til behandling i Porsgrunn. Er det vanleg å begynne behandlinga rett etter første samtalen med legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kanskje ikke akkurat svar på det du spør om, men vil bare fortelle hvordan vår lille gutt var som baby, for at du skal vite at det ikke er alle babyer man kan ha med på skolen...

Gutten vår sov så og si aldri på dagtid, kun når vi trillet, kunne ikke stoppe for rødt lys engang, da våknet han med en gang. Han trengte veldig mye kroppskontakt og nærhet, og ville helst ligge i armkroken, da kunne han sove en liten stund. Om nettene sov han korte intervaller og våknet derfor ofte. Det gjør han forsåvidt ennå, han er nå snart 14 mnd.

Skriver ikke dette for å skremme deg, men det kan være greit å være klar over at enkelte spebarn krever enormt mye oppmerksomhet og skriker når de ikke får det. Heldigvis er de fleste spebarn glad i å sove, så du kommer sikkert ikke til å slite med dette i forhold til studiene.

Tror forresten ikke det bør være noe problem å utsette behandlingen litt, det er jo nok av andre i køen som ønsker å starte tidligere.

Lykke til, håper dere er heldige å få full klaff på første forsøk!

Skrevet

Dette har eg tenkt veldig godt gjennom sjølv. Er klar over at barn er veldig forskjellige. Har to tantebarn som krevde konstant oppmerksomhet. Så eg er klar over at det ikkje er sikkert eg er "heldig" å kan ta med barnet på skulen. Heldigvis for meg er siste del av studiet (etter praksis) sjølvstudier.

Skrevet

Ta kontakt med sykehuset/ behandlingssted og hør om det med køen. Noen plasser kan du risikere å havne lengre bak i køen og måtte vente lengre enn 1 - 2 måneder når du utsetter, men jeg vet ikke hvordan det er der du går.

Skrevet

Håpar me ikkje må venta lenge, dersom eg utsetter. Men tenker litt at har me venta så lenge, så kan me vel klara to mnd til. Men eg får ringa å høyre med dei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...