Gå til innhold

ACE forsikring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har denne? Jeg kjenner noen som har denne forsikringen,men kjenner så lite til det... Ut i fra det jeg kan se på nettsiden (barnetrygghet.no) dekker den ikke uførhet... Er ikke det en viktig ting?! eller kanskje ikke når det er små barn?

Skrevet

Vi hadde den, men den dekker ikke så mye, så vi byttet. Mener den bare dekker ved ulykke?

Skrevet

vi har den , skal visst være en av de bedre forsikringene på barn....men er ikke så veldig inne i det

Skrevet

Sikkrt blond nå men er ikke medisink invaliditet og uførhet det samme?

Skrevet

Dekker veldig lite.. Så vi beholdt det vi har i dag... Ikke la deg lure...

Skrevet

Denne forsikringen dekker bare ulykke. Ulykke utgjør bare 5% av risikoen, de fleste "skadetilfeller" hos barn kommer av sykdom. Så da er det viktig å ha en forsikring som dekker dette.

I mine øyne så er 95kr for en ren ulykkeforsikring litt bortkastet når du for rundt 40kr mer får en forsikring som dekker både ulykke og sykdom.

du får også forsikringer som har uførekapital som barnet får utbetalt ved 18år om det er ufør. (vet iallefall at sparebank1 og storebrand har dette).

Forskjellen på medisinsk invaliditet og uføre er:

Ved medisinsk invaliditet så kan man fx mangle en finger, ha vondt i en muskel i foten ol. Hver ting har en grad av medisinsk invaliditet. Fx mistet lillefingeren 7% medisinsk invalid.

Derimot så er ufør det å ikke kunne jobbe. man kan altså være i 100% jobb, men ha en medisinsk invaliditetsgrad på 100%.

Så selv om man har mistet begge beina og sitter i rullestol trenger man ikke være ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...