Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Er på dag 12 med sprøyter og var til 3 kotroll i dag... Jeg begynte med 75 IE. På 1 kontroll fikk jeg vite at jeg bare kunne fortsette med samme dose. Gikk jo ut av kontoret med friskt mot og tenkte at NÅ begynner kroppen å jobbe med meg! På 2 kontroll økte legen dosen til 100 IE. Nå i dag på 3 kontroll så legen at det har vært null framgang siden sist!! Han prøver å øke dosen til 125 IE for å se om det hjelper... Så nå føler jeg igjen at kroppen stritter imot alt den klarer! Hvor lenge kan jeg egentlig gå på disse sprøytene hvis det ikke vil modens ordentlig? Han tør ikke gi meg noe særlig høyere dose, for det ER masse egg der inne, men de vil bare ikke modnes, og får jeg for høy dose kan jeg bli overstimulert og få et egg-skred! *gråte litt mer* Grunnen til at jeg er såppas frustrert er fordi jeg fra før har gått på 5 pergo-kurer hvorav 1 ga eggløsning... Hva feiler denne udugelige kroppen?? Nå er det nummeret før jeg gir opp og heller adopterer... *sukk* *syting slutt* ;-)
Viktoriana Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Det der hørtes ikke noe gøy ut. Håper den nye dosen gjør susen og at alt går din vei. :-)
tvillinger i oktober Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Lykke til det ordner seg nok.. jeg måtte ha dosen på 225 IE å da voks de som bare det
Emma*den lykkelige venter Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Huff da Skjønner du er slite, lei og bekymret Ikke lett med alle hormonene. Høres ut som IVM kunne vært noe for deg. Det gjøres på Aleris klinikken. Satser på at eggene vokser fram i løpet av de nærmeste dagene, så du slipper å avbryte forsøket. Krysser fingrene for deg xxxxxxxx Trøsteklem
E n d e l i g Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er på rugedag 9 i dag, men det tok sin tid å komme hit. Jeg sprøytet i 21 dager denne gangen. Hos noen pasienter krever det rett og slett mer lirking enn hos andre! I høst ble et forsøk avbrutt etter 15-16 dager på sprøyter, fordi slimhinnen gikk tilbake (den er jo veldig viktig å "ha med") fra 14 til 7 mm. Denne gang vokste den litt etter litt, og jeg fikk dermed fortsette til eggene var modne nok. Jeg fikk ut 18 egg, og håper på positiv test i morgen. Jeg har også hatt flere slike forsøk, med laaaaang sprøyteperiode (lengre enn dette). Det lengste forsøket ga meg en datter. Forhåpentlig har du en tålmodig lege, og holder ut selv. Det er verdt det! Og medisinene får du etterhvert dekket, heldigvis. Nevn for legen din at andre med samme utfordring som deg i tillegg får Menopur. Den bedrer eggkvaliteten, og er med på å forhindre overstimulering. Forhåpentlig setter han deg på Puregon OG Menopur neste gang. Doseøkningene dine er jo minimale forøvrig, de gjør forsvinnende liten forskjell... Men han kan jo være heldig å finne akkurat riktig, slik at de endelig rører på seg! Lykke til!
E n d e l i g Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Her kan du lese litt om PCO, polycystiske ovarier - som bare betyr mange folikler i eggstokkene, noe som åpenbart gjelder deg: http://www.netdoctor.co.uk/womenshealth/facts/pcos.htm Det er en vesentlig forskjell på PCO, som ikke trenger bety noe utover at du har mange små umodne folikler, og PCOS, som er polycystisk ovariesyndrom, og har en rekke andre symptomer.
Brumm Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Hei lille venn! Jeg vet akkurat hvordan du har det. Har hatt mange avbrutte forsøk da det ikke har vært noen utvikling. Første gangen hadde jeg nesten 60eggposer....og gyn sa jeg hadde pco og avbrøt forsøket. Da brukte jeg 150puregon. Neste forsøk startet jeg med 75puregon og steg gradvis, men ingen modning. Sånn holdt jeg på flere ganger. Etter noen avbrutte forsøk ble det bare ett egg som modnet hver gang, alle de andre gikk i stå. Så etter 8 forsøk Danmark, dro vi til Hausken. Jeg gikk på p-piller i 3mnd. På den måten blir alt "rent" i eggstokkene, alle gamle egg forsvinner og det er klart for ny stimulering. Brukte deretter synarela. Jeg ble satt på 150puregon og 150 menopur. På ul så han 15store eggposer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I Danmark turte de ikke gi høyere doser da de var redd for overstimulering. Hausken sa at jeg aldri skulle ha avbrutt forsøket, selv med nermere 60 follikler. Det ville aldri blitt noe av alle de uansett. Da det første forsøket ble avbrutt, det var værre enn alle de andre forsøkene. Jeg trodde ikke det var mulig å bli avbrutt. Håper de utvikler seg mer, godt du har en optimistisk lege! Krysser alt for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for svar, dere! Dere er en kjemeflott gjeng! :-D Den første uken gikk jeg på menopur og nå går jeg på Puregon siden de dosene jeg skal ha nå ikke går å få med menopur... Men jeg skal spørre legen om de to dosene sammen! Til du litt over her med linken: Ja, jeg har PCOS som er en stooooor del av problemet mitt... Igjen, tusen hjertelig takk for svar til dere alle! Masse lykke til til dere også! :-) Stor klem!
twinanne Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hvet ikke jeg om dette kan være noen trøst, jeg gikk på sprøyter i 17 dager og ruger nå på 2 perfekte egg, insatt i dag. På dag 2 så er det perfekt med firedelte + at jeg fikk beskjed at den ene var kjempe fin kvalitet på, bedre kunne den ikke bli og den andre var bra den også, så det kan bli bra kvalitet selv om du holder på lenge med sprøyter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå