Gå til innhold

Hermine- tøysenavn og/ el uvanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg lurer på å kalle datteren vår for Hermine, men jeg er litt redd for at det er litt tøysenavn pga det blir brukt i Harry Potter? Hva mener dere om navnet? Hvilke assosiasjoner gir det? Vil det kunne bli et motenavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hermine har vært foreslått her på siden mange ganger, så hun blir ikke alene om det. Men tror ikke det blir poppis heller.

Liker dere det, så gå for det!

Skrevet

Jeg synes det er litt jålete, i gate med Karoline, Amanda, Nikoline etc. Men det er ikke et tøysenavn! Tror ikke det vil bli topp-ti navn hvertfall.

Skrevet

Det er vel ikke et tøysenavn! Tror ikke det blir et motenavn, og det er ganske sjeldent nå. Jeg kjenner en skolejente som heter det, og tror ikke hun har noen problemer med det blant venner ol.

Skrevet

Jeg får assosiasjoner til Harry Potter, ja. Men det er da ikke et tøysenavn for det. Har hørt flere her inne snakke om Hermine, så kanskje det blir litt mer vanlig etterhvert. Men tror absolutt ikke det kommer på topp 10 med det første.

Skrevet

Syns Hermine er fint jeg! Det er vel begrenset hvor mange Harry Potter-filmer som kommer i framtiden uansett.

Det er jo ikke et veldig uvanlig navn, men jeg tror neppe det kommer på topp 10.

Skrevet

Celina Midelfarts søster heter Hermine, så jeg hadde hørt navnet før Harry Potter og forbinder det derfor mest med henne. Synes det er et nydelig navn, men for meg med skarre r er det litt tungt å si - synes jeg da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...