Gå til innhold

Tran eller D vitamindråper?

Anbefalte innlegg

Var på apoteket her om dagen og fikk beskjed om at det var kommet nye anbefalinger om at man heller skulle gi D vitamindråper og ikke tran da babyen kunne få for mye vitamin A dersom d fikk tran. Ble forvirra nå jeg for det står jo overalt ellers at tran er tingen. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136763338-tran-eller-d-vitamindr%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, dette skulle jeg gjerne visst sikkert - men det kan sikkert ta sin tid.. På helsestasjonen sa jeg at vesla spytter ut tranen, og at vi derfor må gi henne flere skjeer. Tilslutt er det nesten vanskelig å vite hvor mye hun har fått. HS sa at det var like fint med d-dråper når det gjelder d vitamin, men at det er en del andre ting i tranen som er bra for hjertet etc. (olje?) De virket ikke spesielt opptatt av at det skulle være tran vi ga henne.. Kanskje jeg skal begynne med dråper istedenfor??

Aida får d-vit. men det er ikke noe vag jeg har tatt,kjøpte inn disse dråpene da jeg skulle handle inn en del greier til henne og kom på at det var tran jeg skulle ha hehe

Selv fullammer jeg og tar tran hver dag pluss omega 3 pga jeg spiser lite fisk..hs her sa at det skulle gå fint med vesla når jeg tar tran selv..hm..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...