<3 qleopatrice <3 Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hun har veldig tørr og små " skjellflak" i hodebunn, bruker nå en shampo beregnet for små babyer... den skal jo være ekstra mild. Det har blitt bedre enn det va, men det er ikke borte enda, Noen som har erfaringer? Kan jo ikke akkurat bruke head and sholders, den er veldig sterk....
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg ville prøvd Define Sensitive med sink. Den funker for tørr hodebunn på voksne, så du kan jo fosøke med en liten menge på jenta di?
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg ville prøvd å massere hodebunnen litt ekstra når jeg vasket håret hennes, for å sette igang den naturlige talgproduksjonen(opp med blodsirkulasjonen). Ofte har jeg sett noe som kan se ut som tørr hodebunn på folk som også kan vise seg å være såperester. At man ikke har skylt ut shampoen skikkelig. Prøv dette før du begynner med produkter som skal løse problemet, for ofte blir man avhengig av produktet, og problemet vil da komme tilbake gang på gang. Lykke til! )
Bare meg... Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jenta vår har atopisk eksem. Hun har alltid vært litt tørr i hodebunnen, og det gikk ikke vekk, og plutselig eksploderte det. Vi brukte også såkalt mild barne- shampo. Tanta mi jobber på apotek og har en datter med eksem. Hun anbefalte a-derma serien. De har en shampo helt uten parfyme. Spør etter den på apoteket, lysegrønn og pumpeflaske. Etter vi begynte å bruke den har det blitt mye bedre. Det lukter jo ingenting da, men jeg synes det er bedre at jenta vår ikke klør så mye. Lykke til! (c:
Sikkertforgammel Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Min datter er 9 år, og har skikkelig tørr hodebunn... Virker som et slags "belegg" hun har. Nesten sånn, hva heter det, sånn som babyer kan ha; sørke eller...?? Har prøvd ALT mulig, ikke noe hjelper... Får ta henne med til en hudlege eller noe...
smuppemor Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Dersom d er som sørke kan en prøve å massere inn babyolje i hodebunnen før hårvask, og kamme forsiktig utav....og deretter bruke mild shampoo...Her bruker hele familien Kerastase Derma-Calm(kjøpes hos frisør). Guttten min( da 6 år) fikk problem en liten periode med "klaker" av tørr/ gulaktige flak i hodebunnen...massserte olje osv. og borte var problemet:)
maj87 Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 det kan og være at psoriasis da.. Jeg var leeenge plaget med et slags "belegg" i hodebunnen som klødde en del, av og til klødde jeg så mye på det at det ble sår.. Hvis ingen av de produktene som er nevnt ovenfor virker skader det ikke å kontakte en hudlege bare for å "helgardere" seg at det ikke er noen type eksem/psoriasis=)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Du må ikke finne på å kjøpe shampo til henne andre steder enn på apoteket. De har mange milde typer, prøv deg fram... De "milde" barneshampoene (fra frisør osv.) er absolutt ikke milde. Styr unna! Hilsen ei som har styra fælt med å finne riktig shampo og andre hudprodukter=)
Gjest eelis Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er selv plaget med atopisk eksem, tørr hud (og hodebunn) og har bare en hel haug med hudplager. Mitt råd er A-Derma-serien som fås kjøpt på apoteket, både til liten og stor. Litt høy i prisen, kanskje, men absolutt verdt pengene! Den serien er det eneste som funker for meg, både som ansikts- og hudkrem, sjampo og såpe. Den er parfymefri, og utrolig mild. Prøv den! :-)
HjerteMom Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Mannen min fikk ikke skylt ut shampoen skikkelig på jenta vår (pga av bekkenl. er det stort sett han som bader/dusjer henne for tiden). Det så ut som flassamling i hodebunnen, men var mer gulaktig. Så dusjet jeg henne de neste gangene, og tok med kam over hodebunnen mens hun enda var våt i håret. Da løsnet det. Etter et par ganger var alt borte, og mannen min er mer nøye med hårvasken hennes. Er hodebunnen tørr, må du ikke bruke flasshampo! Det skal du ikke gjøre som voksen heller. Er forskjell på flasshampo og shampo som er beregnet for tørr hodebunn. Har smertelig erfart det selv... Hvis barnet ditt har tørr hodebunn, ville jeg prøvd med babyolje i hodebunnen. Håret vil jo bli fett en stund, men så lenge det hjelper gjør vel ikke det noe...?
Grateful mom Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Det kan kanskje også hjelpe med omega3 eller trantilskudd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå