Gå til innhold

Organ ultralyd?

chrissi

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker ikke helt hva det heter, men fikk time på Riksen for å sjekke om fosteret har noen misdanelser. Har nemlig vært gravid med et foster som hadde ryggmargsbrokk,for 6 år siden. Når ultralyden blir tatt til uka, er jeg i begynnelsen av 13 uke. Har så innmari lyst til å få vite kjønnet på babyen,for jeg har 3 gutter fra før. Nå er det en ny pappa,så muligheten for at det kan bli jente, er i grunn ganske stor (han har nemlig en jente fra før) Tror dere legen kan se om det blir jente eller gutt? De er jo veldig flinke på Riksen,og har bedre utstyr. Vil gjerne høre om andres erfaringer, eller synspunkter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultralyd på Nasjonalt senter for fostermedisin på St Olav i uke 13. Der har de det beste utstyret en kan tenke seg, men de så desverre ikke kjønnet der nei. Var tilbake 5 uker etterpå, og da fikk vi vite det. Regner med du også får flere påfølgende ultralyder, så du får smøre deg med litt tålmodighet.

Lykke til, håper alt går bra.

Skrevet

Sa de ikke hva de trodde det var heller?

Skrevet

Ikke i uke 13 nei.. =)

Skrevet

ok. Hvor tidlig kan man se det på 3d ultralyd da?

Skrevet

Vet egentlig ikke helt jeg, men jeg tror at en må vente til bortimot tiden for ordinær ultralyd før kjønn er synlig.. Du får jo sikkert vite det når du kommer så langt at de kan se det..

=)

Skrevet

Ja, da må jeg nok bare smøre meg med tålmodighet.

Skrevet

Jeg fikk vite kjønn i uke 14 (gutt), men de tok feil gitt! Ikke så vanlig den veien, men nå har flere ul avslørt at jeg får prinsesse:-)

Uansett, skjønner nysgjerrigheten men ville uansett fokusert på om barnet er friskt i denne første omgangen. Så kan dere kose dere med å lure på hva det blir i noen uker til:-)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...