Gå til innhold

Hvordan tenker dere at en Savnannah er??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Savannah har vokst opp i en kommunal leilighet sammen med sin uføretrygdede mor som heller bruker tiden røykende foran tv kikkende på amerikanske såpeserier enn å hjelpe datteren sin med leksene. Savannah er lettere overvektig pga feilernæring og har lese- og skrive vansker. Pga et stramt arbeidsmarked kan det godt være hun har vært heldig og fått jobb i kassen på Rema 1000.

Jeg ser for meg ei lita jente med lyst, langt, krøllet hår. Ei nydelig lita dokke! :-)

D er ikke viktig hva VI tenker at en Savannah er! Vi kommer ikke til å se denne lille jenta, d er jo tross alt hun som skaper navnet og ikke navnet som skaper jenta.

He he, jeg er ihvertfall ikke så feig at jeg er anonym i min "stygghet". Jeg forstod det slik at vi ble bedt om å komme med våre assosiasjoner og refleksjoner knyttet til navnet, og da vil man jo gjerne hjelpe:-) Bedre å være etterpåklok på forhånd enn å velge et navn som gir barnet ditt et dårligere utgangspunkt for å lykkes i livet. Vi er alle bare mennesker, og alle vet at de som leser CV'er ikke liker Roy, Ronny, Kenneth og Tommy- navn som forøvrig alle passer godt på halvbroren til

Savannah:-)

Har du mulighet til å velge et annet navn og det ikke er for sent, så ville jeg definitivt gjort det!

Savnannah. Nei, lyder ikke pent i mine ører. Tenker dessverre på en jålete og enkel jente hvor mor/far var for opptatt av amerikanske såpeserier da navnet ble valgt.

Annonse

Enig med Helena73 over her. Savannah har vært uheldig i valg av foreldre og sliter videre i livet pga. morens navnevalg. Hun blir lagt nederst i jobbsøkebunken og forblir blant de lavtlønnede.

Hun bleker håret, og kler seg utfordrende. Hun blir som sin mor, alenemor i ung alder. Og følger med på alle amerikanske såpeserier på TV.

Jeg må legge til at jeg tror jeg er litt uenig med de fleste her. Selv om Savannah er et navn jeg ikke kunne valgt selv, jeg liker mer litt etablerte navn, så tror jeg ikke det er et white trash-navn. Navnet har f.eks. dukket opp et par ganger i forbindelse med interiørartikler (jeg er en ivrig leser av den slags blader) i magasiner - og det er ikke akkurat de ubemidlede som er i disse bladene... Det er nok et navn som kan appellere til mange samfunnslag - tror jeg! Det er jo heller ikke så ulikt Susanna, som jeg synes er nydelig da :-)

Savannah is a daughter to modern parents, who likes modern thinks, like the "minimalistisk- stil" and who likes cars like a new VW beetle.

Savannah is a lucky girl because she has an american name, who was modern at the time she was born. It means she knows 3 girls with the same name as her. She is proud of her name because it is an actress in the US (Marcia Cross) who named her daughter Savannah!

AND Savannah´s mother is PROUD of her daughter and doesn´t care what A4 norwegians says about the name of her daughter!

Får følelsen av at dette "engelske" innlegget er skrevet av en nordmann, pga flere åpenbare skrivefeil....

Uansett bryr vel moren seg litt hva A4-nordmenn syns, siden hun spør om nettopp det.

Forresten er navnet pent i mine ører.

Ser for meg Savannah, lillesøster dakota, storebror stefan og mamma (som er alene om oppdaragelsen av sine 3 barn med 3 ulike fedre,) sitte på venterommet på PPT, eller... kanksje ikke på venterommet. PPT er vel heller på hjemmebesøk hos mor fordi de har problemer med storebror Stefan... Skolen er bekymret for at Stafan ikke får den omsorgen han har behov for. Savannah sliter også med å finne seg til rette i barnehagen. Hun har et språk som ikke er kledelig for en jente på 5 år...

Jaja.. jeg kunne vel fortsatt denne histrien om hvordan det kom til å gå med vesle savannah, men jeg stopper før det går henne skikkelig ille. Men jeg er nok redd for at hun vil komme til å debutere sexuellt innen hun er 14 og omgås nok en del venner (forøvrig storebror Stefans heller tvilsomme vennekrets) og kanskje bli hun å se langs skippergata etterhvert...?

Hvis navnet er Savnannah, så tyder det på et dyslektisk opphav :-)

Jeg synes navnevalg sier like mye eller mer mer om foreldrene enn barnet. Savannah har foreldre som snobber oppover, og tror at et amerikanske såpenavn i kombinasjon med et dokkete utseende er en garanti for suksess. Derfor blir Savannah en som ikke er så opptatt av kunnskap, utdanning og hardt arbeid, men som tror at man kan ta snarveier i livet, for eksempel ved å få ansiktet sitt vist på TV i fem minutter på en realityserie. Eventuelt er hun frisør og/eller nakenmodell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...