shnupz81 Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er gravid i 9 uke.. tok en abort i okt -07 , har gått på p-piller fra før av, men ble gravid selvom jeg tok de. Jeg ble samboer med min nye herlige kjæreste i sept. Vi har knapt vært sammen 1 år, jeg har fra tidligere en datter på 3 år. I dag var jeg på ultralyd, så hjertet slå og det lille hodet.. Jeg vil så veldig gjerne bære fram dette barnet. Men samboeren min er ikke klar. Jeg vet rett og slett ikke mine arme råd. Jeg har alltid satt meg selv til slutt i alle situasjoner, jeg er redd jeg vil gå gjennom en abort mot min egen vilje å for hans skyld, jeg forstår han veldig godt. Han vil ha barn men ikke enda. Han er like lei seg som meg, men vi blir ikke enige uansett.. Har sendt henvisning til sykehuset for kirugisk abort idag.. Har mest lyst å rømme langt vekk.. Er det noen der ute som har noen råd.. ?????? Hva skal jeg gjøre, tiden er knapp.. Et barn gir jo bare glede.. uff det her er vanskelig:/
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Min mening er at ingen mann er verdt en abort mot din vilje. Syns du skal følge hjertet ditt. Tenk og føl etter hva du virkelig vil, og stå for valget ditt. Var i samme situasjon en gang, og jeg kunne aldri tatt abort. Barnefaren er veldig glad i dag for at jeg sto på mitt. Han er helt i skyene for sønnen sin. Han er 3,5 år nå. Lykke til. Jeg ønsker dere alt godt. Håper det ordner seg for dere.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Huffda, det er tøft med slike dilemma... Jeg synes du skal følge eget ønske og magefølelse. Jeg tror det vil være viktig for at du skal ha det godt videre i livet. Og på innlegget høres det ut som du ønsker dette barnet. Kanskje endrer kjæresten din mening? Kanskje han bare trenger en tilvenningsprosess? Men det kan også hende han ikke gjør det, og ikke stiller opp. Da må du tenke over om du takler det? Kanskje blir det det riktige for deg uansett, og følge det du selv føler er riktig. Lykke til! klem:-)
maria isabell Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 dette har eg opplevd litt for mangen ganger,veninner som har tatt abort for mannen sin skyld i større eller mindre grad og angret veldig etterpå...veldig veldig viktig...tenk på dine følelser her...det er du som skal igjennom aborten og du som vil slite dersom du egentlig ikke vel dette...du bestemmer..
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Mitt råd er at du må ikke finne på å ta abort! Det er din kropp og du som må leve med valget du tar. Ingen andre kan ta et slikt valg for deg. Du må ta vare på deg selv. Jeg tror virkelig at samboeren din kommer til å endre mening etter hvert når han skjønner at du kommer til å beholde barnet også. Lykke til!
shnupz81 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for fine svar.. Jeg hadde en fin dag med samboeren min igår, han oppvartet meg veldig, og jeg tror jeg igår nesten følte at alt var ok. At jeg rett og slett innbilte meg at han støttet meg.. Jeg sa til han før vi sovnet igår at han fikk en oppgave av meg idag, og det var å føle.. Ikke tenke konsekvenser bare føle.. Så får håpe han tar det seriøst og tenker seg godt igjennom. Jeg vet han ikke vil meg noe vondt, og at dette sliter han veldig.. Men tror ikke han heeelt forstår hvor mye jeg faktisk vil ha "tassen" som jeg kaller den lille. Setter utrolig pris på alle de fine svarene jeg har fått.. Er så godt å ikke føle seg alene i en slik situasjon.. Jeg bare krysser fingrene å håper at han vil endre mening:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 ikke ta abort fordi han ikke er klar, han vil jo elske barnet når det først kommer ut uansett! tro meg det fører bare negative ting med å ta abort for andre.. har selv tatt abort for snart 2 år siden på det grunnlag av at samboer ikke var klar.. jeg er helt knust den dag i dag.. angrer så sinnsykt.. forholdet vårt holdt på å gå rett til helvete pågrunn av det.. Tro meg, ikke ta abort viss du vil ha barnet, det er du som må leve med smerten senere... og den kan jeg loooove deg er helt forferdelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå