Gå til innhold

Er det mulig!!!? Et stort *sukk*

Cocco*med 2 små spirer*

Anbefalte innlegg

Jeg er helt satt ut jeg nå.

Etter siste kontroll på IVF på Ullevål 18. des. fikk jeg bare beskjed om å ta kontkat med fastlegen for videre oppfølgning. Hos fastlegen fikk jeg time til kontroll først 14. jan. for da var jeg ca. i 12 uke, og da mente legesekretæren at jeg fikk klare meg til det. Da jeg endelig kom til legen og fikk litt mer info, ble det søkt om fødeplass til meg på Riksen. Der fikk jeg avsalg, det var fult allerede. Siden neste kontroll hos legen er først 18. feb. skrev jeg selv brev og søkte plass på Ullevål. Men fikk brev derifra i dag, og det er f* meg fult der også, så de har sendt meg videre til Bærum. Så jeg er gravid i uke 15, og har ikke fått time til UL og ikke vet jeg hvor jeg skal føde...jeg blir sikkelig stressa...ikke nok med at det skal være et h*tes slit med bli gravid, man må jo søke fødeplass før man unnfanger for å få plass jo :(

Greit nok, jeg bor sentralt, og det er flere sykehus ikke så langt unna, men bor man i Oslo, med 2 sykehus, burde man få føde i Oslo også. Nå føler jeg mest bare som en kasteball mellom sykehusene. Kunne ikke noen på IVF sagt at man burde søke umidelbart da, og ihvertfall når de sendte oss hjem etter siste kontroll der...kjenner at jeg er litt fortvilet nå, og hormonene gjør det bare verre...

Fortsetter under...

Hei.

Dette ble mitt problem også, dessverre. Jeg spurte hun Ann Kristin (som hun heter på Ullevål som tar telefonen når man ringer dit) om dette da jeg fant ut at jeg var gravid. min venninne sa nemlig at man må søke fødeplass fort. Hun sa at det ikke var hast, og at jeg ikke skulle ringe og bestille timer for oppfølging før jeg hadde vært hos dem på tidlig UL. Noen jeg ventet med, og fikk time hos Gynekologen jeg går hos i uke 12. Da var det forsent for Ullevål dessverre, søknaden ble sendt videre til Bærum. fikk brev derfra noen dager senere med time til UL. Du får den nok snart skal du se. Jeg reagerte også slik som deg først. Hadde tenkt å klage til Ullevål, men har latt det være. har hørt mye positivt om Bærum så jeg blir nok der. Uansett tenk positivt, vi har blitt gravide, hvor vi føder er ikke så farlig. Jeg gidder ikke hisse meg opp over dette. I nord Norge og andre steder i Norge kjører de timesvis for å føde.

Uansett burde de på ullevål (IVF; altså) kanskje få vite at de bør råde folk til å søke fødeplass før tidlig UL, eller gi pasientene skjemaet selv når de er der.

Kanskje vi begge skal skrive brev og klage så gjør de kanskje ikke sammme feilen senere??

Har du vært på Riksen? Aldri hørt om maken behandling...

Jeg hadde ringt Riksen, føde pol, og forklart hele situasjonen, med ivf, angst rundt sv.skap, stress og mas og bedt de om å følge deg opp. Det gjorde jeg sist, og da fikk jg fødeplass der oxo! Søkte tidlig, men de holder av plasser til "utsatte grupper". IVF er det i seg selv...

Nr er 23072616 ;)

Jeg skulle egentlig få henvisning til tidlig UL i posten og ta den hos gyn. min.

Men siden jeg ikke har noen gyn så satt de opp time på Riksen for meg.

Legen søkte plass for oss der og vi fikk den.Men skal takke nei da...

Bærum skal visst være kjempe bra!

Annonse

Hei, hei jenter...

Ja, jeg var veldig frustert i går når avslag nr. 2 kom. Og jeg er derfor veldig usikker på om jeg kan fovente å få plass på Bærum, så at jeg i verste i fall kan ende opp i Fredrikstad...

Jeg vet jo at det er gravide i andre landsdeler som må kjøre timesvis til sykehuset for å føde, sånn sett er jeg jo priviligert, men de vet ihvertfall hvor de skal føde, og kan også i noen tilfeller ha krav på ambulanse m/jordmor.

Det jeg reagerer på er at de ikke kunne kostet på seg denne infoen på IVF avd. Vi som blir gravide der er jo allerede stresset, og ekstra bekymrede, og det hadde kostet dem så lite å si at vi burde søke plass, hvis ville ha et spes. sykehus.

Jeg og alle mine 4 søsken er født på Bærum, så jeg vet jo godt hvor sykehuset ligger o.l. Det er ikke det, jeg ville bare så gjerne kunne nyte godt av den luksusen det kan være å bo i Oslo så nærme sykehuset. I tillegg har de jo et godt fødselsforberedende tilbud på Ullevål og Riksen, og det kan jeg ikke benytte når jeg ikke får plass der. Og om de har noe lignende i Bærum, så blir det jo noe ekstra styr å dra ut dit...det er jo ikke en selvfølge at man har bil når man bor i Oslo sentrum...Men jeg ser jo at vi bare må investere penger i å få vår bil på verksted snarest, slik at vi kan bruke den igjen snart.

Nå har jeg ihvertfall fått en fødeplass...på Bærum. Og dermed også time for ultralyd, heldigvis.

Dette var jo hverken 1. eller 2. valget mitt, men heller Bærum enn A-hus eller Fredrikstad, da det blir litt i overkant langt unna for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...