Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hørte her om dagen at noen arbeidsgivere dekker de siste 20%, dersom du velger full permisjon med 80% lønn. Noen som kjenner til dette, og hva det event skal stå i arbeidskontrakten din da?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Det var nok ikke det de mente. Kanskje de mente at arbeidsgiveren dekker lønnen over 6G. Noe NAV ikke gjør.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Det er visst mer vanlig enn vi tror at noen arbeidsgivere dekker gapet mellom offentlig stønad og lønn, så du ikke skal "tape noe" på å velge full permisjon. Dette har altså ikke noe med de 6G å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Men om du selv velger 54 uker med 80% lønn har jeg aldri hørt at arbeidsgiveren i tilegg betaler deg ekstra 20% lønn. Når det heller lønner seg for de at du da velge 44 uker med 100% lønn. Høres rart ut.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Synes det høres helt utrolig ut selv, men det finnes vel noen "snille" arbeidsgivere da. Fikk flere eksempler faktisk.. Tenkte kanskje noen her hadde erfaring med det, og hva som da måtte stå i kontrakta..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Både jeg og nin mann har den goden. Er hjemme med 80% lønn. Vi får begge dekket inn 100% lønn, gjeller også det som overskrider 6G. Dette er noe vi begge har forhandlet oss frem hos våre arbeidgivere. Tror dette er noe som blir mer og mer vanlig.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Arbeidsgiveren min skal muligens gjøre dette for meg, men hvordan fungerer det i praksis? Trodde ikke det var lov å motta lønn under permisjon? Noen som vet?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Det regnes ikke som lønn, men godtgjørelse akkurat som at noen får dekket telefon og avis gjennom jobben. Arbeidsgiver kan gå med på det, for det kan være en faktor for trivsel, samtidig som det er smøring for å fortsette i jobben i mange år fremover dersom han/hun er veldig fornøyd med deg. Men.....det er ikke lov å jobbe for pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå