Gå til innhold

Please se hit der som skal eller har tatt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Jeg har fullstendig angst for å føde,er redd for alt... Jeg har vært til mange samtaler m legen,men får nei,og di lover meg masse smertestillende under fødselen,men d hjelper da ingenting når man har så angst for å føde som jeg har... Men nå kommer di m d at di vil ikke ta d på meg,pga...jeg og barnet jeg venter er så friske... Dette skynner e ikke helt,måtte da ha vært værre vist jeg hadde vært kjempe syk????? Skulle tro d var en fordel m at jeg er frisk... Men jeg føler m ikke mye frisk,så lenge sliter m søvn er helt i koma om dagenee,bekkenløsning,urinveisinfeksjon osv.... Men dere som har hatt/skal ha keisersnitt er dere dårlige el i fin form??? Ringte til legen igjen i dag,og skal opp til han igjen til Torsdag,så nå gir e me ikke....

Fortsetter under...

Jeg har bekkenløsning, men er i fin form ellers.

Jeg får ks fordi forrige fødsel var veldig traumatisk. Det endte i katastrofekeisersnitt og holdt på å gå fryktelig galt...

Jeg hadde hasteKS sist, og var fryktelig dårlig etterpå. Ekstremt mye smerter i såret, pluss fire mnd med infeksjoner etterpå. Så ille at jeg ikke husker disse mnd i det hele tatt. Husker ikke engang barnedåpen til sønnen min. Så KS er ikke nødvendigvis bare herlighet det heller. JEG er redd for å måtte ha KS igjen...

Jeg fikk planlagt keisersnitt (førstegangs) pga fødselsangst og jeg er da i fin form! Jeg og ungen var friske som bare det og vi fikk ks uten problemer! Hvilket sykehus er du til samtaler???! Jeg fikk samtaler på sykehuset med en gruppe jordmødre som tok seg av de med fødselsangst. Jeg måtte aldri snakke med noen lege heller! Ikke gi deg!!!!! Det er fritt sykehusvalg i norge og du får søke deg rundt til du får innvilget ks!

Annonse

Ja det er bare å stå på... de kan jo ikke tvinge deg til noe du ikke vil! Det er jo ikke forsvarlig å tvinge deg til en vaginal fødsel når du er så redd! Da kan det jo ende med ks uansett.... Man må jo være motivert og innstillt på vaginal fødsel... og det er vanskelig når man har angst! Du må få jordmoren din til å hjelpe deg.... evt fastlege el psykolog. Min jordmor ringte sykehuset, fortalte min historie for meg sånn at de var forberedt på å hjelpe meg, da jeg kom på første samtale på sykehuset ble jeg møtt med all verdens forståelse og det var ingen tvil om at jeg skulle få ks. Fikk dato i posten noen uker etter og fikk samtaler på sykehuset helt frem til ks! Du må sørge for at du er vel informert om komplikasjoner ved ks, ALT som kan gå galt osv.... er en tråd her inne "hvordan få ks" tror jeg.... Der står det masse nyttig info....

Har også hørt at Arendal er litt vanskelig, flere som ikke få, men det er ikke umulig - jeg fikk innvilget ks, og det som førstegangs. Hun jm husker jeg godt, snill og grei dame, som på ingen måte forsøkte å overbevise meg at vanlig fødsel var det eneste og beste.

På samtale med lege må man rett og slett være godt forberedt. Tror ikke at grining hjelper så mye egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...