Gå til innhold

anmelde barnefar?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren truet meg med en gang jeg sa at jeg var gravid til han, og har gjort det noen ganger siden den gang. Han sier han skal drepe meg o.l. Har ingen bevis på at han har sagt det, men han er en kjenning av politiet.

Kan jeg komme noen vei hvis jeg anmelder han? Jeg er ganske sikker på at han ikke mener alvor, mev vil vise han at det er alvorlig å true andre på livet og vil anmelde han fordi han har holdt på s¨ånn før, og jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg har han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal anmelde han. Da blir det registrert at han har truet deg. Det er ikke sikkert at du "kommer noen vei" ved å anmelde han, men det er uansett viktig at du har dokumentasjon i tilfelle dette gjentar seg. Oppførselen hans er uakseptabel. Få han ut av livet ditt, og ikke involver han i barnets liv heller.

Dette er bare min personlige mening, du må selv vurdere hva du skal gjøre. Jeg ønsker deg lykke til, håper du har noen som støtter deg, dette kan ikke være lett..

Skrevet

Huff, det er ikke lett det her, og synes det er så utrolig trist at det er så mange her inne som sliter så utrolig med bf.

Jeg har tatt opp mange samtaler med bf som har blitt til krangler når vi har snakket på tlf. Der han truer meg med både det ene og det andre. En gang da vi fortsatt bodde sammen ringte han fra jobb og sa at jeg bør dra bort iløpet av helgen, så slipper han å drepe meg i mellomtiden. Vet han ikke mener dette og har ikke gått noe videre med det. (håper jeg ihvertfall!) Men skulle det faktisk bli rettsak ang omsorg,det er han som truer med det, så regner jeg med at jeg har mine beviser på at han ikke har så mye han skulle ha sagt. Og selv om jeg vet han ikke mener det, så kan man aldri vite... Ihvertfall ikke når en voksen mann klarer å si noe som det.

Så så lenge ikke jeg tror helt feil og kan bruke dette som bevis, så vil jeg råde deg å gjøre det samme. Er jo verdt et forsøk?

Skrevet

... og søk om voldsalarm. Jeg har i flere år jobbet med mennesker i krise. Kvinner blir banket opp og av og til drept, en fellesnevner er at de egentlig ikke trodde han kunne gjøre noe sånnt. Selv om du ikke har beviser må du sporenstreks få hjelp til å holde denne mannen unna. Er ikke sikker på om anonym som har partner som sier hun bør reise bort en helg er samme person som HI, men dette er alvorlige trusler for han viser med dette at han har konkrete planer. Å samle bevis er fint hvis du lever til å bruke de. Spar gjerne opp beviser en gang, ta de så med til politiet. Dette er ikke levelig. Ikke ta telefonen når han ringer, han kan få vann på mølla. Lykke til jenter.

• 4 uker senere...
Skrevet

Drapstrusler bør ALLTID anmeldes - det er ikke sikkert det vil føre til noe, men det er ulovlig å fremsette trusler om å drepe eller skade andre. Det er viktig at du beskriver følelsene dine i forhold til truslene i anmeldelsen, altså at du skriftliggjør at de har gjort deg redd.

En anmeldelse er dessuten viktig i tilfelle du skulle få flere problemer med denne mannen i fremtiden - du vil da kunne dokumentere at han har har trakassert deg over tid, og kan sammen med evnt. andre anmeldelser/rapporter være dråpen som gir konsekvenser!

Lykke til!

Skrevet

Må det vare trusler som "jeg skal drepe deg" eller også "skal aldri la deg være i fred"?

Skrevet

Jeg ville følt meg trua av den siste du skrev der også.. "Jeg skal aldri la deg være i fred" kan jo gjerne indikere at han skal drive med trakassering og omtrent forfølgelse av deg framover, og det er ikke noe man skal kimse av. For hva blir det neste liksom?

Jeg hadde anmeldt han.

Skrevet

Uavhengig av om man anmelder eller ikke, samvær vil han få hvis han ønsker og krever det. Det er dermed vanskelig å bli helt kvitt han. Selv om han oppfører seg som et monster overfor mora, kan han fungere fint som far. Man må skille mellom voksenkonflikten, og barnets rett til samvær med begge foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...