Gå til innhold

når skal pappaen ta ut permisjon

Anbefalte innlegg

Hei! Min mann må søke om fri to uker i forbindelse med min fødsel - han jobber i et irsk flyselskap med base i sverige og følger ikke norske lover å rettigjhter selvsagt - så det eneste han har krav på er to uker fri uten lønn, pluss at han må si ifra nå straks når han ønsker fri. Hvordan skal vi "vite" når han skal ta fri? Kan jø føde både før og etter Forrige gang ble jeg satt igang på tremin da de så at babyen var 5500 kg sønnen vår kom da to dager etter - denne gangen sa de bare at de ikke ville la babyen bli noe særlig større en 4000kg sånn tett oppunder termin - at de da ville sette i gang- Jeg skal ikke til kontroll før i uke 36 med ultralyd og begynner i morgen uke 32 - hva hadde dere gjort??

Fortsetter under...

Uff, den var vrien. Er det helt umulig for ham å snakke med sine overordnede om dette og finne en løsning? Det kan jo ikke være første gangen de er borti problemet? Tenker liksom at det er en selvfølge at en arbeidsplass legger til rette for at man skal kunne ta fri når man blir pappa... Hvis ikke, er det mulig for deg å få ultralyd tidligere, evt. privat? Sånn at dere kanskje kan få en pekepinn på hvorvidt babyen er stor eller ikke, og vurdere sannsynligheten for at ungen kommer før termin? Tror jeg ville diskutert problemstillingen med jordmor e.l. Lykke til med å finne løsningen på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...