Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hei. Noen som har erfaring med innleggelse i svangerskapet? Hvor tidlig ble dere lagt inn? Strengt sengeleie eller fikk dere være litt oppe? Bekken eller toalett? Hva med besøk av mann og eller evt barn? Fikk de overnatte på sykehuset? Fortell!! Hilsen en med litt erfaring og utsikt til innleggelse....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Har bare erf. med innleggelse på avd. for blodsykdommer under graviditet. Det var et H... Etter en søvnløs natt pga sykehusets elendige planlegging, så havnet jeg på rom med en gammal kjerring som måtte ha døra åpen til gangen fordi hun var så engstelig.... Hun var fullproppa med medisiner og jeg var uten søvn.... Tror de er mye greiere og tar mer hensyn til at du er gravid på en avdeling som har det som sin hovedgreie med gravide. Det beste du kan gjøre er å ringe dem
Randis Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hei, jeg har vært på gamle R.I.T. pga. ekstrem svangerskapskvalme opp til flere ganger med begge guttene mine. Hvis jeg klarer å beholde nå så ser jeg vel frem til nye opphold på kvinne barn senteret på St.Olavs. Har stort sett ligget på Gyn.avd. der det ikke er lov med mann eller barn på overnatting. Lange dager og netter alene. De fleste sykehus har nå pasienthotell for dine respektive. Ble lagt inn i ca uke 10 sistemann og ble der en mnd. Etter det klarte jeg jeg meg med en ukes tid om gangen når jeg ble for dehydrert. Jeg var stort sett sengeliggende men fikk lov å røre meg litt. Lykke til!
Katsi Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg lå inne i 5 uker med nr 2. Det var fra uke 23, pga livmorhalsen bare var 10mm da jeg ble lagt inn og den hadde åpnet seg innvendig. Jeg hadde strengt sengeleie de første 2 ukene med bekken i senga, utrolig kjipt kan du si Det var også fordi 2 dager etter jeg ble lagt inn fikk rier og livmorhalsen forkortet til 4mm. Etter 2 uker fikk jeg lov til å gå på toalettet og å dusje 1 til 2 ganger i uka. Nå bor vi bare 10 min fra sykehuset så det var ikke snakk om overnatting for mann og barn, men hun jeg lå på rom m kom hadde 2 timer så mannen kom i helgene og da hadde de et rom for seg selv på en dagpost der de ikke pleier å ha pasienter i helgene. Ellers hadde jeg besøk av venner og familie veldig mye. De tar jo hensyn til at du er i vanskelig situasjon og trenger den oppmuntring du kan få. Jeg lå hjemme etter 5 uker på sykehus og minsten kom ikke dagen før termin:) Jordmora som tok imot ham hadde fulgt meg fra sykehusoppholdet og hun sa at fosterhinna var uvanlig tykk og at det nok var det som gjorde at han holdt seg inne ( hadde 10 cm åpning m pressrier og jordmor måtte prøve flere ganger for å ta vannet) Lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå