Mojo1 Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er nå 13+2 og har tatt ny toxoplasmosetest etter at den første ikke kunne si sikkert om jeg har hatt smitte tidligere, eller om jeg har blitt smittet under svangerskapet. Skulle fått svar på prøven forrige uke, men venter fortsatt... Har fått beskjed om at denne prøven kanskje ikke kan gi oss noe svar, og at vi da anbefales å ta fostervannsprøve i uke 14-15. Det er heller ikke sikkert at denne kan gi oss sikkert svar på om fosteret er smittet eller ikke, og selv om vi får beskjed om at fosteret er smittet, har jeg forstått det sånn at vi ikke kan få noe svar på om/hvor store skader fosteret kan få. Har lest at det kan være snakk om alt fra store fosterskader til nesten inge skade i det hele tatt. Så nå lever vi i uvisshet, og må nok gjøre det en ganske god stund til. Ingenting vi får gjort, kan bare vente. Og jeg kjenner at det driver meg litt til vanvidd! Er jo klar over at sånn er det for mange, på den ene eller andre måten, og det er jo en ørliten trøst å vite at man ikke er alene. Er også klar over at det er en del av livet å ikke vite alt, men likevel tærer det. Prøver som best vi kan å holde oss positive, og tenke at dette går fint!! Og så vet vi jo også at mange har det mye vanskeligere enn oss, og at vi egentlig ikke kan klage. Måtte bare få ut litt frustrasjon... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå