Gå til innhold

Godta at 12 åringer har sex? Med voksne? Ikke i min verden nei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lekte med barbie til jeg var nesten 13 år jeg, og sex var noe jeg ikke hadde tanker for i det hele tatt. Hadde sex for første gang når jeg var 16, og likte det ikke i det hele tatt. Gjorde det vel mest fordi "alle" andre gjorde det.

Ei i klassen min fikk barn som 13 åring, og det var jo helt uvirkelig.

Jeg kommer til og ha en streng linje med barna mine.. seksualitet er bra og greit, men ikke i ung alder med voksne.

For meg er det ikke greit at barna mine begynner med sexlivet sitt som 12 åringer. Da snakker jeg ikke om onani osv, det kan de gjerne utforske, men sex med voksne er helt uaktuelt.

Grøsser ved tanken på og se en voksen sammen med en 12 åring..........

Tenk om det hadde vært min 12 åring....

Og ja, jeg skjønner at dere sikkert er uenige osv, men dette er slik JEG mener er rett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener også at 12 år er for tidlig, spessielt i det samfunnet vi lever i. Jeg er glad for at den seksuelle lavalder er satt såpass høyt som 16 år. Det betyr imidlertid ikke at jeg tror at alle som har sex tidligere skades av det. Jeg er ganske sikker på at de påvirkes, men påvirkning er heller ikke det samme som skade.

Et annet element er at jeg tror tvang, fysisk eller psykisk, ofte har vel så stor påvirkning som den seksuelle handlingen.

Skrevet

Hva mener du med voksne?

Når barna er 12-13 år så er de begynt på ungdomskolen, og det er faktisk vanlig at dem begyner å utforske med sex da. Men jeg vil aldri i livet godta at 12-13 åringen min har sex med en over 16-17 år... De er jo kommet mye lengre i utviklingen. Men man kan nesten ikke stoppe de fra å utforske, og er de på samme alder så vile jeg ikke reagert så sterkt. Synes det da er viktigere å opplyse om prevansjon, kjønnsykdommer etc.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om du sikter til meg, så hadde ikke mamma godtatt det heller, om hun hadde visst om det. Jeg turte ikke og si noe, fordi jeg visste det var feil, og jeg trodde jeg kom til og få kjeft.

Jeg fortalte dette til mamma for 1 1/2 år siden, 10 år etter...

Skrevet

jeg vet en vennine av meg hadde sex som 12 åring, da vel om merke med en kamerat (på samme alder)

dette var rart,og jeg ønsker ikke at min sønn skal bli seksuelt aktiv i denne alderen, men jeg ser på det som skjedde mellom de som utforskning og mer "lek"?! vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Men når det er snakk om en voksen person inni bildet, går dette laaaaangt over alle mine grenser i alle fall.. da synest jeg det er sykt.

Når man er 12 år går man enda på barneskolen, man er liten og uskyldig og det man gjerne er "frivillig" med på der og da, tror jeg ikke de er gamle nok til å "stå" for. De er små, og stoler på oss voksne.!!

At noen i det hele tatt er voksen og ønsker sex med en 12 åring, ser jeg og på som veldig sykt!?

Skrevet

For noen 12-åringer er det antakelig helt greit, men for de fleste er det altfor tidlig. Vi mennesker er så forskjellige, også på dette området, og det er umulig å si at en ting er riktig eller galt for absolutt alle. Allikevel må man ha et lovverk, og der skal de svake beskyttes. Når det gjelder sex mellom et barn og en voksen vil barnet alltid være den svake parten, selv om det samtykker og ønsker sex. Sjansen for manipulasjon og utnytting er så stor at man må trekke en seksuell lavalder, og håpe at den hindrer flesteparten av de overtrampene som vil kunne skje. I et eller annet europeisk land (Nederland? Husker ikke) er seksuell lavalder 12 år, i Norge er det 16. Sex er ikke riktig for alle 16-åringer heller, og seksuell lavalder betyr jo gudskjelov ikke at man MÅ ha sex- selv om mange dessverre opplever å bli presset med en slik forventning, også av jevnaldrende (det er et stadig argument for å ikke senke seksuell lavalder til 15 år).

I USA var det for ca 10 år siden en sak med en gutt på 12 år som hadde en forhold til lærerinnen sin, som var rundt 30. De fikk barn, og lærerinnen fikk flere års fengsel for voldtekt, selv om gutten bedyret at det var frivillig og at han elsket henne. Da kvinnen slapp ut av fengsel var gutten 22 år, og da giftet de seg. Akkurat i det tilfellet var det som skjedde antakelig ikke til skade for noen, og samfunnet holdten mor unna barnet sitt i ti år på et feilaktig grunnlag. Allikevel må vi ha de lovene, selv om det er en sjanse for at virkeligheten ikke er den lovene er laget for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...