Gå til innhold

Helt grusomt og levere snuppa i barnehagen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt forferdelig og levere tulla i barnehagen nå. Jeg får ikke lov til og gå og ho klamrer seg til meg. Dette har vart til og fra en stund. Og det er uansett hvem som leverer. Noen ganger er det ikke noe problemer i det hele tatt, men hele meg får jo vondt inni meg. Jeg vet hun har det bra der, for når jeg skal hente henne ser jeg jo at jo har det supert, og ho vil sjeldent hjem med engang. Hører jo også fra de som jobber der at ho er ei solstråle. Det varer bare 1-3 min så er det glemt og ho leker og har det fint.

Men hvorfor skal ho da være så vrien og levere hvis ho har det fint? bare tester ho? Det er jo så deilig de dagene ho bare flyr inn i lek med de andre og "glemmer" meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et tantebarn som var slik, søsteren min begynte tidligere på jobb/sluttet senere en barnehagen var åpen så ho ble levert og hentet av oss.

HO ble levert gråtende til oss fordi ho ikke ville, så leverte vi ho gråtende til barnehagen for ho ikke ville, vi hentet henne gråtende når ho skulle hjem og når moren kom så gråt ho og ikke ville hjem da heller.

Ellers storkoste ho seg hjemme, hos oss og i barnehagen. Det var bare overgangen fra et sted til et annet ho hadde problemer med.

Vi måtte bare finne på ting så ho glemte litt at det var en overgang og fokuserte på andre ting, søsteren min kunne si at nå skynder vi oss til tante før eks. Dora begynner på tv. Da ble ho opptatt av å skynde seg og konsentrerte bare på det.

Vi snakket med henne om at nå må du huske å fortelle "....................." til de voksene i barnehagen. Da tok det fokuset og ho var blid og fornøyd.

Prøv å fokuser på noe ho syntes er gøy å gjøre i barnehagen for eksempel.

Og vær alltid kjempe positiv. Fortell henne hvor gøy hun får det. Hvor heldig hun er som får kose seg i barnehagen også videre.

Kan hende ho ikke liker overgangen, eller så tester hun deg. Høres jo ut som ho trives godt der så er nok ikke det det går på.

Det går stort sett over etter en periode.

Skrevet

Mager trøst, veldig mange barn som er sånn i starten og noen får "tilbakefall". I det meste av bhg. året har ikke barnet utfordringer ved henting og levering =)

Ofte i oppstartingsperioden kan det være godt å få en sms eller tlf, fra barnehagen og høre at hun er en god solstråle :)

Er det utfordrende kan det være godt for barnet å ha med seg teppe, bamse eller bilde av mor/far (laminert) for da er det lettere å ha et "bindeledd" mellom hjem og barnehage.

Du er ikke alene med å ha den følelsen. Hun gjør det sannsynligvis for å si i fra "mamma jeg er glad i deg, ikke glem meg" ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...