Gå til innhold

Noen som har hvert i platanias/Chania på Kreta? som vil fortelle meg hvordan det er der?

Anbefalte innlegg

Vi skla dit 14 dagre til osmmeren, gleder meg stort, men er veldig nysgjerrig på hvordan det er der også:)

er strendene fine? ogklarer man å kose seg der i 14 dager?

klarer stortsett og kose oss overalt vi da:)

men noen som har noe å fortelle så er det bare å spytte ut:)

Fortsetter under...

Vi har vært i Platanias. Koste oss veldig. Var en dag inne i Chania men det synes vi var stress og dro raskt tilbake. Når dere skal ut å spise på kvelden må dere gå opp i høyden, der er det finest og best mat... Hadde jeg bare kommet på hva favorittrestauranten het...Tenke tenke....jo Astrea!!!

Men 14 dager var nok..

Vi var der i fjor sommer, og jeg må si at jeg ble litt skuffa. Hadde hørt SÅ mye bra om stedet, men vi synes det var ganske kjedelig der. Men nå skal det sies at vi kun var meg og sambo da, kanskje man får en annen opplevelse hvis man reiser med barn:)

Vi var på Platanias i fjor, og var egentlig skuffet. Syns ikke plassen var fin i det hele tatt, gangfeltene var utrolig smale og lite barnevognvennlig, maten var ikke særlig god. Vi bodde på et hotell som lå på stranden, og vi var veldig heldig med stranden, men lengre bort var det mye stein og klipper langs strandkanten, lite barnevennlig mao.

Kommer ikke til å dra tilbake til Kreta...

Sorry, men du spurte. ;o)

å søren at jeg ikke spurte før jeg bestilte da.......

kanksje jeg skla ringe å høre om det går an å forandre reisemål?! har ikke batalt regningen vår enda- har glemt det, men tror venneparet vårt har gjort det da:(

Annonse

JoSoMamsen: Det slo meg også, det med de smale fortauene. Alle snakker alltid om hvor barnevennlig det er der, men det så ikke sånn ut for meg hvertfall. Så mange foreldre som gikk med barna sine i seler med bånd (!!) for at barna skulle holde seg på fortauet. Og grekerne er jo ikke akkurat forsiktige i trafikken da..

Jeg har vært endel rundt i disse typiske "syden-landene", og må si at Kreta var det eneste stedet jeg kjedet meg i løpet av en uke. Synes liksom at det bare var den strake veien med typiske tavernaer og sjapper på hver side. Var ikke så mye mer å se i det området..

Enig, var en kjedelig plass. Men vi hadde en liten med oss da, så vi hadde nok ikke fått gjort så mye spennende uansett. Men trodde det skulle være pent der, og det var det absolutt ikke!

Det positive var at det var lekeplass på mange resturanter, men da må man jo sitte der sammen med barna, og det er jo ikke like gøy da. ;o)

Vårt lille midtpunkt og meg:): Du må huske på at dette er våre objektive meninger, ikke sikkert du vil synes det samme om stedet. Og jeg har MANGE venner som sverger til Kreta og som reiser tilbake nesten hver sommer. Vi er alle forskjellige:)

Jeg synes det var veldig fint der!

Typisk syden-sted, men det er det jo overalt i Hellas/Spania også.

Vi hadde også hotell på stranda, stranda var fin der, me den varierer veldig. Mot Agia Maria skal den være veldig fin (tror jeg!)

Vi koste oss veldig i 1 uke, kunne godt ha vært der i 2 uker jeg.

Så lenge dere koser dere sammen er det jo samme hvor dere er! Sol, sommer og strand er det jo også... :)

ja sant dte. men når flere sier dte samme, så blir manlitt usikker da. men vi får nok bare gi det en sjangse. liker å reise forskjellige steder vi, så vi får prøve det ut og heller prøve noe annet neste år :)

men det var fint vær der ikke sant? så vi hvertfall får det?

vi er nok litt ute etter litt late dager på standen og en stille og rolig ferie, og siden vi reiser med en vennepar så er vi hvertfall flere som kan finne på ting. Men vi hadde jo gledet oss veldig til å titte der, for i katalogen ser det jo så fint ut, men det kan jeg v el droppe å ha for store forhåpninger om da:)

Annonse

Jeg vil nå si at jeg elsker Kreta:) Har vært på Platanias 2 ganger, og kommer til å dra dit igjen. Kjedelig sier dere? Jeg syntes det var utrolig koselig der jeg da, og så godt at det ikke står noen og maser på deg om å kjøpe ditt og datt på hvert hjørne. Og maten, den syntes jeg var bare nydelig!!:)

Er du glad i ost? Bestill deg Nagazaki med tzatziki på siden. Det er en utrolig god forrett, og vi kjøpte den annenvher dag tror jeg:) Var der i 14 dager sist.

Skal til Puerto Rico i slutten av mars, men det er bare fordi at det ikke er sesong på Kreta akkurat da. Kommer nok til å dra til Platanias neste gang ja:)

Så der har du det, noen liker det - noen liker det ikke. Foreslår at du drar dit og gjør opp din egen mening:)

God tur!

godt å høre noe positiv også:) Gleder meg egentlig veldig, så jeg skla fortsette med det. fikk bare litt kalde føtter med en gang jeg leste svarene:)

men klarer jeg å kose meg gravid i 6.mnd op telt tr, så skla jeg nok fint klare å kose meg der. bildene kan jo ikke lyve å mye heller da:)

Gøy å oppleve nye ting.

De første dagene vi var der (14 dager i fjor sommer) dro vi på stranda i Platanias. Men reis heller på strendene i ytterkanten av Agia Marina, lengst unna Platanias. Mye bedre strender, du kan få mat og drikkeservering på solsenga, finere sand etc. Ungene storkoste seg, og det var ikke vanskelig å holde et øye med dem heller.

Ja, det er litt trange fortauer der, men syntes ikke ferien ble ødelagt pga det.

Når det gjelder mat/ drikke - personlig synes jeg alle sydensteder er litt kjedelige den veien, MYE spaghetti/ bolognese og pizza og pommes frites. Men, som en annen her skrev, dra til restaurant Astrea. Kjempegod mat, nydelig utsikt og flott service.

Synes du kan glede deg, jeg:) God Tur!!

Vi var på Blue Village som ligger 2 km utenfor Platanias, i Gerani. veldig koselig plass. Ja, litt smale fortau når vi spaserte inn til Platanias om kveldene, men det går også buss og taxi, så dette løser seg greit. Gamle Platanias, oppover i "fjellet" er nydelig, med noen resturanter som har fantastisk utsikt. Cosmos anbefales.

Det er veldig koselig inne i Chania, nede ved den venetsianske havnen. Vi tok ofte buss/ taxi inn dit. Også en del bra butikker der.

Ellers kan man leie bil og ta en tur til Elafonissi stranden som er helt fantastisk. Evt delta på en utflukt dit med reiseselskapet.

Jeg tror dere kommer til å få en super ferie! God tur når den tid kommer :-)

Syntes det var fint i Platanias jeg.Men har aldri vært noen andre steder,så jeg kan ikke sammenligne.fortauene var smale,men jeg så ikke på det som noe problem,da vi har store unger. Stranda var fin,men det var ikke langgrunn.Gikk nesten til lårene da man kom uti.Maten var god også! Bodde på hotell Majestic(ving) KNALLFINT!!! Nytt,rent og ryddig.Bassengkanten utenor verandaen:-) Ungene bodde i bassenget mens vi satt på kanten og fulgte de.Ingen problem. Vi var der i juli,og det var ikke overfylt. Gled dere!!

Vi var også i platanias for noen år siden og stor koste oss.. Vi reiste uten barn. Den gang følte vi det var veldig barnevennlig, lite fulle turister, fine strender og variert mat.Kanskje smale fortauer, men ikke mange biler. Vi kjedet oss av og til litt på kveldene siden det ikke var så mange ungdommer der. Skulle jeg reist dit med barn hadde det vært perfekt. Kjempe hyggelige mennesker var det der også.

Et tips er å leie bil og kjøre til elafonissi (dette ble sikkert helt feil stavet...) Der er det bare helt nydelig...Kjøreturen var også artig, men veldig smale veier obs obs!!

Sandstranden er kjempe lang vi bodde ca på midten der var det vfin sandstrand. Bor dere ved stein stranda er det ikke langt å gå!

God tur!

Skulle ønske det var meg!

nå gleder jeg meg:) Har skrevet opp alle tips dere har gitt:)

Tror vi kommer til å få det kjempe fint. skal bo på et hotell somligger 250m fra vannet da, men alt annet var utsolgt(av to roms leiligheter), men det skla være veldig bra sa de:) må jo klare å gå litt .. hihi kan ikke bli heeelt late.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...