Gå til innhold

Jenta vår er født::):):)

Anbefalte innlegg

Da er vår lille Emma Isabelle født ! Tirsdags morgen den 22. januar på Abc på Ullevål .

Det begynte å bli en del dager over terminen den 14. ,og jeg var blitt utålmodig. Helga før hadde vi prøvd alt av kjerringråd for å sette i gang fødselen, gåt lang tur, hatt sex, spist rømmegrøt med kanel og drukket et glass rødvin.. Mandagen etter hadde jeg akupunkturtime, og hun hadde sagt hun skulle sette noen punkter som ville sette i gang fødselen.

Etter første nålen i korsryggen kjenter jeg det var noe som startet i magen/ryggen- kjentes ut som svake menssmerter.

Jeg dro hjem med tbanen, gikk til butikken og handla mat, og bare håpet at NÅ blir det fødsel.

Utover dagen kjente jeg at det var rier jeg hadde, de kom med ca 10-15 minutters mellomrom. Men var ikke så vonde at de plaga meg. Utpå ettermiddagen så jeg antydning til litt blod når jeg tørka meg, yess tenkte jeg,det er nok slimproppen, var så glad det var i gang!!

Kl. 23. på kvelden dro vi på sykehuset . Der hadde fullmånen slått inn , og Abc avdelingen var full, 2 av 3 fødestuer var opptatte og jeg og en til var på vei til fødsel. Fikk høre at vi kunne enten vente på venterommet til noen var ferdige eller dra hjem å prøve å sove noen timer. Jordmor fant ut at jeg hadde 2 cm åpning, og jeg bestemte at vi dro hjem- var mer fristende å ligge litt i senga hjemme en stund til.. Vi bor så nærme at det gikk helt fint med biltur fram og tilbake...

Hjemme tok riene seg opp og ble vondere og vondere, noe søvn ble det ikke. Kl 02. dro vi tilbake . Da var en fødestue akkurat blitt ledig og vi var letta og glade for at nå visste vi at vi skulle være på sykehuset.

Siden jordmødrene hadde det så utrolig travelt denne natten var vi mest overlatt til oss selv, og min kjære var den beste jordmoren ,pusta meg gjennom riene og var kjempeflink og snill .

I 5tiden ble han bedt om å hente jordmor - hun ga oss den beste beskjeden, 7-8 cm åpning!

Var virkelig innstilt på at det kanskje var rundt 5 ,så var så lettet!

Det bar opp i badekaret, lå der de siste centimeterne.. Nå var det j.... vondt og har fått høre i ettertid at jeg angret jeg hadde valgt bort smertestillende.. :)

PLUTSELIG kjente jeg et voldsomt press, vannet gikk etterfulgt av den første pressrien. Min kjære sprang og henta jordmor. "Nå kommer babyen altså!" sier hun da hun kom !

Nå var klokka ti på 6 ,og 13 minutter med pressrier senere var lille vakre jenta vår ute :D :D

Det gikk så utrolig fort!! Jeg skal ikke si at det var smertefritt, men min fødsel var totalt komplikasjonsfri og en udelt positiv opplevelse.

Å få sin egen lille baby ut av magen var helt fantastisk- det overgikk alle mine forventinger.:)

Nå er vårt lille nurk 2 uker og er selvfølgelig verdens vakrest:)

Jeg vil ønske alle som ikke hasr født (og alle andre)MASSE lykke til.

Til dere som skal føde vil jeg si , stol på dere selv, kroppen gjør faktisk mye av "seg selv" hvis du ikke stritter imot. Og smertene er faktisk allerede glemt.. (hvertfall nesten ;) )

Og for min del gir jeg en del av æren for en så lett fødsel til modningsakupunktur 1 gang i uken siden uke 36 ,og maasse bringebærbladte de siste 4 ukene. Er overbevist om at det hjalp :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136757197-jenta-v%C3%A5r-er-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...