Gå til innhold

Huff, er så skuffet og lei meg. -Ingen av eggene overlevde opptining

Anbefalte innlegg

Våknet så glad og spent idag. Har gått på hormoner i to uker nå, og alt så bra ut på ultralyd på torsdag. Hadde 3 egg på frys, som før nedfrysing så helt perfekte ut hvisnok. Men ringte kl 10 og fikk vite at ingen hadde overlevd, måtte bare snu og reise hjem igjen.

Kjenner meg så fortvila og dessuten er jeg sint på Riksen for at jeg bare fikk satt inn ett egg. Jeg hadde 8 befruktede egg hvorav 4 så veldig bra ut mens 4 andre kun var to-delt. Ut av 8 embryoer som alle med varierende sannsynlighet kun ha blitt til en baby dersom de hadde blitt satt inn, har kun ett blitt forsøkt brukt. Jeg hadde sterkt ønske om 2 inn, men nei kun ett inn og 4 befruktede egg skulle istedet kastes samme dag, mens 3 perfekte befruktede egg ble frosset ned, noe som de ikke tålte og kunne derfor heller ikke brukes.

Jeg skal ringe sykepleier etter kl 12 for å høre når vi kan sette igang med 2. Icsi forsøk. Men veldig kjedelig å ikke få være ruger idag:-( og sikkert 2-3 måneder før vi får forsøke igjen....

Fortsetter under...

Off veldig trist å høre!!! Skjønner du er irritert over at de kastet flere av eggene dine istedet for å fryse ned. Nettopp det skjedde også med meg, fikk kun satt inn ett i forrige uke og de kastet de som var to-delte og frøs bare de fire-delte. Har sagt til megselv at jeg selvsagt skal være glad for at jeg fikk noen på frys men litt vondt likevel at de kastet egg av slik type som andre har blitt gravid på. De sa at to delte hadde mindre sjangs for å overleve frys, men det hadde vel vært verdt forsøket.

Sender deg masse gode tanker og håper du får gode svar fra sykepleieren i dag. Masse lykke til og god klem til deg!

Jeg skjønner godt at du er skuffet og lei. Dette var en tung beskjed å få. Jeg syns det er rat at de ikke kunne sette inn to egg. Jeg fikk tilbud om det siden jeg er over 35, men valgte et bare. Ser jo av profilen din at du er 35 i år så nå bør du få lov til å sette inn to neste gang. Det gjør de hvertfall på Ullevål.

Masse lykke til.

Å så leit å høre! Skjønner at du er kjempelei deg,tror ikke det går an å være forberedt helt på en sånn beskjed selvom man vet at det kan skje.

Håper du kan komme raskt igang igjen,siden det ikke ble noen innsetting kan det hende at du kan starte opp igjen om ikke så lenge.

Hvis du orker da,noen ganger trenger man bare en laang pause fra hele prosessen.

Sender deg en stor trøsteklem og husk at vi inne her på forumet er her alltid!

Klem

Uff av meg så triste lesning.. Føler med deg, ord blir fattige i en slik situasjon. Er en hard prosess dette her, man kan ikke ta noenting for gitt. Håper dere får sette raskt igang med neste forsøk, og at dere får sette inn 2egg neste gang.

Ta godt vare på deg selv, masse lykke til

Trøsteklem fra

Annonse

Jeg gir degen stor trøsteklem selv om det ikke hjelper så mye i en slik stund, men det er ede enn ingen ting, Synes skikkelig synd på deg jeg, men det kan skje med fryse egg. Håper at du kommer fort i gang med ICSI nr. 2, krysser fingrene for deg jeg.

Jag førstår dig så gott, Det er verre att ikke få bli ruger en att få ett negativt test. Vid negativt test har man iallefall fått prøvd. Jag har upplevd samme sak som du att de ikke øverlever upptining. Mitt siste fryseførsøk så øverlevde faktiskt det sist så jag blev ruger, (men negativ test). har haft 7 egg i frysern totalt.

Du kan starte på spray igen redan etter neste mens, det kan iallefall jag (privatklinikk). Du trenger ikke å gå så lenge på vent etter avbrutt fryseførsøk.

Lykke til vidare

Sender over en goood trøsteklem til deg! Fy fader det må være frustrerende! :-( Krysser det som krysses kan for at neste icsi går som smurt!

Annonse

Tusen takk for alle trøste klemmer!! Det varmer virkelig. Jeg har dessuten fått roet meg mye nå siden jeg skrev innlegget i formiddag. Det var dessuten gode nyheter at jeg kan ringe inn allerde første mens som jeg forhåpentligvis får om 1-2 uker. De sa at det var fult på riksen frem til påske, så dersom jeg får tidlig mens må jeg vente en ekstra måned. Men jeg har allerede regnet på det og håper på nytt uttak i første halvdel av april ( dvs egentlig gruer jeg meg for uttak-syntes det var helt forferdelig sist), og isåfall vil jeg få termin i januar 2009. Jeg må bare tenke litt fremover.... håper på baby for oss alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...