Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Lurer på om noen her har satt inn spiral? Hvordan var det? Bivirkninger? Og hvordan gjorde dere det ettersom en må ha mensen når en skal sette den inn?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 ingen som har satt i spiral her eller??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har hatt kobberspiral, men måtte ta den ut nå nettopp for den var satt inn feil. Har hatt litt smerter pga. den så da var det like greit å ta den ut, siden det ikke er så farlig om nr. 2 melder sin ankomst. Jeg hadde problemer fordi jeg har bakovervendt livmor og da må spiralen settes litt lenger inn. Bivirkninger kan være mer blødning under mens og mer menssmerter. Det kan også være blødninger (som ikke er mensen) i inntill seks mnd. etter innsetting. Jeg satte den ikke inn under mensen, så vil ikke tro det var noe problem. Merket ikke at hun satte den inn, men jeg og spekelet er ikke så gode venner, så det syns jeg var vondt, men det er det jo alltid.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 satte inn kobberspiral, funka fint i 5 år. Ingen større blødninger eller annet. Noen kan kjenne tråden, men da kan den klippes kortere. Vi kjente ingenting. Tok spiralen ut og hadde en mens og ble gravid... For de som ikke kan ta hormontilskudd er denne super, og billig! Ikke var det vondt å sette den inn eller ta den ut...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Eg har hatt hormon spiral. den fungerte dårleg for meg...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg hadde hormon spiral i 4 år ,Jeg fikk den satt inn i narkose pga at de klarte ikke sette den inn (de prøvde 6 ganger ) Hadde mensen 3 uker ,hver mnd i 4 år +hver gang jeg hadde sex . Så den funka ikke på meg .
Ruth, 14 år og alenemor! Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 jeg har aldri hatt spiral men jeg har hørt at man fort kan få bivirkninger som vondt nederst i magen og da må man ta dn ut osv... masse styr
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Imponert over tålmodigheten din, mamma'n til William. Hadde jeg hatt mensen tre uker hver mnd så hadde jeg røsket ut spiralen selv, tror jeg...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 He he ,før jeg satt inn spiralen ,så gikk jeg på p sprøyte og da hadde jeg mensen i 6 mnd sammenhengende ,så med spiralen fikk jeg jo noen pauser . hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå