Gå til innhold

Noen som har erfaring med natteskrekk, hysterisk gråt om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på 21 måneder er ofte urolig om natten, ( er gjerne våken 1-2 timer om natten) men et anfall som hun hadde i natt har jeg aldri opplevd før.

Hun gråt hysterisk, slo og klorte mamma og pappa, da vi prøvde å trøste henne.Det tok lang tid før hun roet seg da vi tok henne inn i vår seng også. Har lest litt om natteskrekk, og endel av symptomene kan stemme, men det varte i 2 timer! I tillegg våknet hun kl 0530 i dag tidlig og var like hysterisk. Så hun var absolutt i våken tilstand etterhvert.

Jeg synes det er vanskelig å skjønne hva det er da hun ikke vil si noe når vi spør hva det er . Bare hyler "nei, nei".

Gode råd til hvordan vi skal takle dette mottas med stor takk.

Skrevet

det samme skjedde m datteren vår, prøvde å bite/klore da vi skulle trøste henne. Skrek "nei, nei, nei" og hørtes mest ut som en sinna veps... Vi skjønte ingen ting.

viste seg til slutt at hun hadde væske i mellomøret. hadde hatt gjentatte ørebetenelser uten at vi visste det.

-Hadde t o m hatt henne m til legen, men ørebetennelsen (e) forble uoppdaget. Det er ikke uvanlig at det kan være vanskelig å oppdage hos små barn! Og det kan være vanskelig for dem å signalisere.. noen vil ta seg til kjeven el halsen, f.eks

Ørebetenelse kan være VELDIG vondt, og man vil ofte merke urolighet på natten. (gjør vondere når de ligger) Skal visst hjelpe å heve hodeenden på sengen en fire-fem cm. (syntes ikke det hjalp nevneverdig her, men)

Det var ikke før jeg insisterte på å time hos øre-nese-hals at vesken i mellomøret ble oppdaget... Trommehinna rakk å sprekke tre ganger før vi fikk dren.. Nå sover hun som en engel! :o)

Høres veldig likt ut vår opplevelse av datteren vår da dette plaget henne, så jeg vil anbefale deg en tur til legen, om ikke annet enn for å utelukke det, ihvertfall!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...