Gå til innhold

Har noen vært i Maspalomas vinterstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne lurer på å ta oss en tur til syden, kun for å ligge og slikke sol en uke. Har funnet en tur til Maspalomas som ser grei ut, men så leser jeg noen plasser at Maspalomas er ganske vindfullt. Da blir jo vi skeptisk til om der kanskje er litt kjølig.

Er det noen som har vært i Maspalomas vinterstid? Kan det anbefales?

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp vært i playa del ingles, kom hjem for ei snau uke siden.

Var i Maspalomas en dag, det ligger ca 10 min med bil ifra playa.

Supert vær, mellom 18- 25 grader.

Den vinden som er der er bare litt bris ifra havet og er egentlig bare litt godt. Jeg anbefaler deg å ta en tur jeg..

Skrevet

Ja, jeg var 2 uker på Gran Canaria i januar for noen år siden- og vi var visstnok meget uheldig med været da vi var der. Vi bodde en uke ved Puerto Rico og flyttet andre uka til et sted nært Playa del Ingles og Maspalomas. De gangene vi var i Maspalomas blåste det veldig, ja. Og siden temperaturen også var lavere enn den pleier da vi var der, var det nesten litt kaldt. Vi hadde ingen dager som var helt skyfri, solte oss i bikini, men mest på hotellet hvor det var mest lunt. Vi gikk jo i sommerklær, men noen ettermiddager var det såpåss kjølig og overskyet (en kv var det faktisk nede i 5 grader) at vi hadde bukse og genser. men tror som sagt vi var veldig uheldige (det snødde på vulkanen Teide på naboøya Tenerife da vi var der!)- kjenner andre som har hatt ordentlig sydenferie på GC i januar og utover.

Skrevet

Hei!

Har akkurat vært ei uke på Maspalomas! Vi hadde fantastisk vær, skyfri himmel og veldig varmt, så den vinden du har hørt om var bare deilig. Det blåste litt for mye til at det gikk an å være på stranden, vi holdt oss ved bassengområdet på hotellet, men der var det helt supert å ligge å sole seg. Reiste hjem igjen etter en uke med veldig fin brunfarge! Så kan trygt anbefale deg å ta en tur.

Kjølig på kveldene da, såpass at en må ha bukse og genser på seg, men vi brukte kveldene på å spasere i byen, spise ute og kose oss. :)

Skrevet

Snakket med en som bor på Gran Canaria når vi var der i november-06. Han sa at det var fint vær der stort sett hele tiden, men at det kunne være noen avbrudd på et par-3 uker, der det blåste, regnet og var mye skyer. Men så klarnet det opp igjen og var fint vær igjen. Og på vinterstid så kunne disse periodene være litt oftere.

Så du kan være uheldig å komme i en slik periode, eller du kan være heldig og komme i en god periode :)

Man tar alltids sjanser her i livet.. hehe..

Men Gran Canaria anbefales asså...

God tur!

Skrevet

Da bles meir på Playa(strando) enn på Maspalomas,MEN går ein heilt ned i enden og på strando i Maspalomas blese da der og...Vi var der i januar i fjor,men for all del,kan jo vere annerledes no,,Men Maspalomas var ein bra plass,kort vei inn til Playa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...