Gå til innhold

Ang tillegg på kvelden - synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er 3 mnd og legger bra på seg og ammingen går det bra med. Dette er kanskje et større "problem" for meg enn for han; fra ettermiddagen og utover kvelden har jeg veldig lite melk, han maser fælt og jeg legger han ofte til brystet. Har lest artikkelen om at dette har noe bra for seg mtp den fete kveldsmelken osv, men det virker ikke som han blir ordentlig mett før han skal sove og det syns jeg er leit.

Men han sover jo faktisk hele natten. 7-10 timer kun på mm!! Han vil vel våkne dersom han er sulten? Det er altså JEG som sliter med dårlig samvittighet (eller hva det er...) for at han skal ligge så lenge uten mat. Er jeg helt skrullete? Utrolig hva man skal bekymre seg for.

Hva tenker dere om å gi ham en flaske med mme før sengetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge vektoppgang er bra og hen har 5 eller flere fåte bleier i døgnet, og han i tillegg sover hele natten, så ser jeg ingen grunn til å gi noe tilegg...... Da sitter det nok bare inni ditt hode. Knerten har det såre fint han....

Alternativt kan du gjøre slik jeg gjorde. pumpe om formiddagen da du har mer melk,og gi dette som tillegg om kvelden.

Skrevet

Hmmm ja, pumping er kanskje en idé. Det kan vel klusse med tilbud/etterspørsel-prinsippet også hvis vi begynner med tillegg?

Syns det har vært mye sitting med puppen ute hele ettermiddagen og kvelden de siste dagene. Mulig det er økedøgn på gang? Kan det stemme når han nærmer seg 3 mnd?

Skrevet

Hei!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, akkurat slik var minien min også. Jeg veide henne regelmessig en periode etter at hun begynnte å sove hele natta(ved to mnd), for å forsikre meg om at hun gikk opp. Helsesøster sa til meg at så lenge hun går opp i vekt får hun nok. Og sover hun hele natta så er hun mett!!! NYT DET :)

Det med å telle tissebleier skulle jeg sikkert ha gjort, men synes det var vanskelig; hva er en tung bleie? Når kan en kjempetung bleie telle for to? Hehe, sær jeg da, sjø. Fulgte jo med på bleiene seff, men fikk ikke helt hetta om jeg syntes en bleie var lett.

De slitsomme ettermiddagene hadde jeg også, men de kom og gikk, alt ettersom om hun sov en god blund på ettermiddagen eller ikke. Synes å huske at det ble generellt lettere opp mot 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...