Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde Basson Roma Duo, og jeg synes kjøre egenskapene til denne vognen er dårlige. Vi fikk også problemer med fotbremsen, den ble ødelagt og sto på konstant. Fikk ordnet det ift reklamasjon. Synes det er en stor og fin bag, lett å komme til handlekurven under.

Jeg kjøpte denne som første vogn til førstefødte, hadde jeg visst det jeg vet i dag om vogner hadde jeg ikke valgt denne vognen. Ser andre her inne er fornøyde med sine, men vi har vel kanskje forskjellige ønsker og behov. Vi brukte kun bagen i 5 mnd og byttet til en lett 3 hjuling når vi gikk fra bag til sportsvogn. Jeg trillet tur opptil 4-5 ganger hver dag og da blir det veldig tungt å kjøre med 4 hjul som ikke snurrer.

Prøv den ut, men jeg ville også sett på andre vogner og merker. Se på 3 hjuling også og kjenn på forskjellen:)

Ikke lett med vognvalg;) Vi fikk vår 4. vogn i hus i dag:D Har en gutt på 2 som har en Trends For Kids joggster twist og fikk en Bugaboo Cameleon i posten i dag til babyen som kommer i mai:D De 2 andre vognene vi hadde er solgt:)

Se også på finn.no på ulike modeller.

Lykke til med valget;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136755799-basson-duo/#findComment-136760965
Del på andre sider

Falt helt pladask for denne vognen idag. Første gang jeg så den og den virket KJEMPEGOD å trille. Sammenlignet med den Emmaljunga Duo Edgen jeg alt har stående og det er absolutt mye likt på denne. Og prisen er genial!!!

Men såklart, alt avhenger av hva slags vong du i utgangspunktet har tenkt deg. Ser at innlegget som nå har kommet sammenligner med en helt annen type vogn og det blir dermed lett misvisende. Jeg visste at vi skulle ha en 4 hjuling, og Basson oppfylte alle våre kriterier (har jobbet innen bransjen tidligere).

Om du titter litt i andre innlegg her er det faktisk mange som har nevnt og anbefalt akkurat denne BAsson vogna så det er absolutt noen som liker den. Men 4 hjulinger er stort sett alltid tyngre og har en annen trillekomfort enn lette sportsvogner og 3hjulinger. Selv vet jeg at jeg kommer til å kjøpe en annen vogn etterhvert, trolig nettopp en 3hjuling og dermed dra nytte av å ha både og,. ja takk begge deler. 4hjulingen skal være trygg stabil sovevogn, god plass til poser og kjekk å ha hjemme og i barnehage. 3 hjuling, lett å trille, mindre plass i bilen, fin i byen og på reise...

Lykke til i valget, og anbefaler deg enkelt å greit å kjøpe en vogn du liker å trille og liker å se på;) Kvalitet teller jo også sitt.. Men pris har jo sitt å si der og. Basson har ialelfall vært lenge og er et stort merke i feks Danmark (er dansk er det ikke?). Sitter selv med katalogen og klarer ikke helt å legge fra meg den vogna jeg så idag jeg så nesten innhabil.. hehe..

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136755799-basson-duo/#findComment-136762779
Del på andre sider

Takk for svar. Mht tre hjul kontra fire er det ganske klart at vi skal ha fire hjul. Vi bor i Tromsø, og her er det MYE slapseføre og en trehjuling med hjul som kanskje i tillegg snurrer, vil være totalt ubrukelig.

Jeg må si jeg blir litt "motstander" av Emmaljunga, dette er en motevogn som av den grunn er kunstig dyr. Syns ikke den er finere enn f.eks Basson. Vi hadde egentlig bestemt oss for Simo kombivogn, men nå tror jeg nok vi skal se nærmere på Basson ja :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136755799-basson-duo/#findComment-136765949
Del på andre sider

Må si meg ganske så enig med deg med tanke på Emmaljunga vogner. Er blitt veldig mote nå, men tror nok også at det er på grunn av kvalitet osv. Man får mye ekstra som ikke andre har. Men Basson er absolutt bra, er bygget utrlig likt som Peg Perego sine vogner, og de har jo kjempemarked i hele Europa. Så har absolutt tro på denne vognen også.

Grunnen til at jeg likte Basson er flere, trillekomforten var veldig god. Slitedelene var få og kan lett vedlikeholdes. Bagen har rygg som kan settes opp+ ekstra høy skjerm forran kalesjen som kan feldes opp i dager med ekstremvær, lufteluke i kallesje, vaskbare trekk, tykkere og mer slitesterkt stoff over det hele (mistenker at denne blekes saktere enn andre på grunn av dette), mer vannavstøtende enn andre stoff osv..... Sportsdelen var lun for meg som skal bruke den til en liten en grunnet posebruk til vinteren. Og ikke minst looken, litt annerledes enn andre og fant en farge som var såååå fin!! Champagne, gyllen mørk brun med pene detaljer:D Må ta en titt til på den idag jeg.. hehe...

Lykke til i valget. Ser absolutt behovet for 4hjuling i Tromsø (og her idag som det slafser som verst).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136755799-basson-duo/#findComment-136766511
Del på andre sider

Hei..

Vi har kjøpt en Basson Roma duo vogn. Syntes den var god å trille og stor bag.. Nå venter vi bare på å få bruke den når lillegutt kommer i april.. Prisen var også kjempegod i forhold til andre vogner.. den er kanskje stor, men vi må ha 4 hjul og en stabil vogn i vårt terreng...

Men foreløpig er vi fornøyd og gleder oss stoooort til å bruke den..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136755799-basson-duo/#findComment-136768264
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...