Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har fått to ul terminer. En i uke 9, da fikk jeg ingen eksakt termin, men "litt uti mai" Og den ordinære ul, der jeg fikk termin 30. april. Etter menstermin, er det 27.april. Hva skal jeg forholde meg til? Har to mulige fedre. Har ikke forhold til noen av de lengre, og har ikke vært utro. (ble dumpet av han ene-x og "trøstet" meg med han andre-y. Skriver dette fordi jeg ikke orker å få kjeft, tror usikkerheten er straff nok for meg.) Her er spørsmålet! Hva skal jeg forholde meg til, hva er mest korrekt? Hvis det er første ul, så ble jeg gravid over tre uker etter siste mens. (usikker på sykluss pga sluttet på p-pillene to -tre mndr før, men den var helt regelmessig 28 dager de to siste gangene) Og hvis det er den så testet jeg også faktisk positivt etter 10-11 dager. Hva er mest sikkert? Første ul, eller andre? Ingenting som stemmer. Vi skal uansett ta en dna-test,så den er jo grei. men blir litt forvirret her...
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Ta utgangspunkt i den termin de fant på ordinær ultralyd. Det er den som gjelder. =) Selv om den ikke stemmer med din egen menstermin er det denne leger og jordmødre vil se på utover. Vil ønske deg lykke til med alt som skal skje fremover! =) (Og du, denne gang ble jeg gravid 4 dager etter sex, nesten 3 uker etter siste mens. Jeg testet positivt 8 dager etter befruktning. Alt dette ifølge ultraydterminberegningen da..).
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Ok, for menstermin og ordinær ul er jo mer like enn den første. Men så har jeg hørt at tidlig ul er mer sikker? Man da er det jo rart at jeg ble satt tilbake igjen også.. Hmmm... 3 uker etter siste mens stemmer med den tidlige ul.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Forhold deg til den termin som ble satt på ordinær ultralyd du. Hva som er mest korrekt er umulig å si egentlig, det settes feil terminer på alle mulige slags ultralyder hele tiden. Men det er den termin som blir satt på ordinær ultralyd som gjelder i alle tilfelle. Jeg har aldri hørt at tidlig ultralyd er mer korrekt ift termin, jeg har hørt motsatt. Ved den tiden ordinær ultralyd blir tatt er ungene mest lik i vekst, og kan dermed sammenlignes best ift tabeller av mål som finnes, og ut fra det settes en termin. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå