Lillegulle<3 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hva synes dere ? Tenker litt sånn kunstner, en tenker.. kanskje ikke en typisk stor barsk kar. Men jeg liker navnet veldig godt, det gjør sambo også men mener det er litt for feminint.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Syns ikke det er så veldig femi akkurat, men skjønner ikke hvorfor så mange liker akkurat dette navnet. Det er ikke pent i mine ører. For øvrig tenker jeg at en Leander er en vilter krabat, får ikke assosiasjoner til en kunstner.
Vannmann35 Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Begynt å venne meg til navnet - synes det er finere enn Alexander og Sander i alle fall. 136 som fikk navnet i fjor, så temmelig populær nå da. Navnet er litt feminint ja, men det finnes verre - som Sander og Adrian....
Vannmann35 Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Må legge til at leander er karakterer i stykker av både Molière og Holberg, så et gammelt navn :-)
Lillegulle<3 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 Oi rart hvordan man assosierer navnet. jeg tenker absolutt ikke vilter gutt, helt motsatt ;)hehe
*enda et nusk i vente!:)* Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Femi?? så absolutt ikke! det har jeg faktisk aldri tenkt eller hørt noen si før.. heller helt motsatt vill jeg si.. har fått med meg at det er flere som ikke er så positiv til det navnet, men det tror jeg heller kommer av at det er/var "nytt" og for "unorsk".. vet av flere små skjønne guttunger som heter det og, har bare hørt positive kommentarer til det navnet fra venner, familie og kjente... så valgte selv og bruke det som mellomnavn til vår lille gutt!
Katharina88*Angelica08 Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Liker ikke navnet.. Høres ut som navnet på en blomst eller et bind merke, eller do rull merke eller no..
Synnøve_Solbakken Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syns det er femi på et vis, litt svakt på en måte. Dessuten er det vel på vei til å bli det nye André siden det passer bak mange navn.
Vipsenmamma Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes det er veldig svakt og femi. Leander, girlander - det er et dillete og fjollete navn. Og ser hvertfall ikke for meg en stor, sterk og aktiv gutt. Heller en liten pingle.
Lottas mamma Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Liker det ikke noe særlig, jeg... Synes det er litt for dillete og jålete. Sikkert et fint kunstnernavn, men litt fjollete ellers? Kommer jo litt an på etternavnet også, f.eks Leander Olsen blir jo helt feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå