Gå til innhold

skal gi pengegave i begravelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men aldri gjort dette før jeg.

legger pengene i en konvolutt,med et kort.

Men hva skriver jeg utenpå konvolutten?

Fortsetter under...

Skrevet

Pengegave i en begravelse?

Skrevet

hæ?

er det normalt? aldri hørt om....

Skrevet

Er jo ofte at det står "i stedet for blomster ønskes en gave/donasjon til xxxxxx xxxxxx".

Men gir man ikke da den "gaven" direkte til institusjonen eller hva man nå familien ønsker det til?

Annonse

Skrevet

Dersom det står "like kjært som blomster er en gave til .... Røde Kors, Redd barna, kreftavdelingen, barns utdanning eller noe annet"

Helt vanlig. Noen ganger står et kontonummer, men mange gir i kirken.

Skrevet

Jo, tror man setter det inn på en oppgitt konto evt..

Skrevet

Har alltid satt pengene direkte inn på oppgitt kontonummer. Vil tro at de pårørende gjerne vil slippe å ta vare på en haug med konvolutter i begravelsen.

Skrevet

Det er alltid en sånn "postkasse" eller noe i begravelsen. Bare legg penger og kort i en konvolutt og putt de i postkassen! Så tar begravelsesagenten seg av resten!

Skrevet

Legg pengene i en konvolutt, om du må skrive noe på skriver du feks til Kreftsaken til minne om Hans Haugen. S¨å samles pengene inn i kirken. Ofte et fat bakerst.

Eller så setter du pengene rett på konto og skriver hvem det er til minne om, og fra i meldingsfeltet.

Skrevet

det skal gies i kirken.

2 som skal stå å ta i mot og telle.

derfor jeg lurte påom det skal stå noe på konvolutten og. På kortet skriver jeg noe som"vår dypeste medfølelse."

kortene får familien etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...