Gå til innhold

Noen som kan noe om massasje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på massasje kurs(med jobben,så jeg må gå) noen uker framover nå og lurer da på om det kan være farlig for meg å få massasje?? vet at den ene massasjen er trykkpunkt massasje bla på magen.....

Er ikke gravid enda men prøver og hvis jeg blir gravid vil jeg være fra 2 til 8 uker på vei ca i løpet av kurset.hva gjør jeg?? har jo ikke lyst å si det med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at gravide ikke skal ha noe særlig med massasje, iallefall ikke dyp massasje. Men dette kan jeg egentlig ikke noe om.

Anbefaler deg å ringe til et sted som driver med massasje, evt en fysioterapeut, de burde kunne svare deg. :)

Skrevet

er hudpleier og massør selv.

så lenge di ikke bruker andre aromaoljer en lavendel går d fint. men gjør di d så pass på. di er vanndrivende å kan være abortskapende.

lett massasje skader ikke i d heletatt. men unngå korsryggen å under fotsålene så er du trygg:)

Skrevet

Man skal ikke ha massasje på magen de 3 første mnd av svangerskapet.... Ellers er ikke massasje annet enn deilig :-)

Skrevet

rettelse di tre første måndene ligger fosteret så beskyttet at d ikke er farlig med lett massasje på magen. men når livmoren kommer opp av bekkenet skal man være forsiktig.

Skrevet

Hei!

Jeg er utdannet massør og jobber som dette.

Det er veldig forskjellig hva masørrer velger å gjøre.

Jeg gir ingen massasje de 3 første mnd og etter det kan jeg gi helt forsiktig "kose massasje".

Føtter skal ikke masseres pga alle punktene,da også kun lett massasje.

Man kan heller ikke bruke alle typer oljer på gravide.

Jeg synes du skal fortelle din terapaut evt om graviditeten om du er gravid. Mine kunder må skrive på et klientskjema før behandling og der står det om graviditet. Dette er for kundenssikkerhet.

Om jeg har forklart meg noe uklart,så er det bare å spørre! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen,men jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre,har ikke lyst å vente.har el denne uken:) men selvfølgelig det er jo ikke sikkert det klaffer ,men hvis.......kurs dagene vil da være 1 og 2 uker etter evt befruktning,og jeg vet at det ikke er "utrensende"massasjer.åååå vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Snakk med terapauten din å nevn det for han/henne,vi har taushetsplikt vi!

Skrevet

Det kan jeg ikke fordi dette foregår i "plenum" med 4-5 andre kollega. det er som sagt et kurs der jeg skal lære massasje og må da også få massasjene "prøvd" på meg:(

Derfor er det litt vanskelig,ellers hadde jeg jo bare latt være å ta massasje i denne perioden.

Dere som jobber med dette,utfører dere massasje på andre i graviditeten? Hva med oljer og sånn,er det ikke noen oljer man ikke skal bruke i graviditeten?

Skrevet

Dere som er utdannet massører: Hva med "hjemmemassasje" da..? Ble plutselig bekymret jeg nå.. Fikk god og lang massasje av samboeren min for et par-tre dager siden. Brukte da en massasjeolje som bare heter "avslappende" (har jo sikkert et merke oså, men husker ikke i farta).. Kan det ha vært farlig da..? Han masserte ikke noe på magen, eller noe særlig under beina da.. Men fikk nok massasjeolje på magen da.. Jeg er 5+3 på vei..

Falt meg ikke inn at det kunne være skadelig en gang..

Skrevet

lurer også på hvilke oljer som er "farlig" å bruke,og hvor farlig er det egentlig med massasje? er det å være overforsiktig eller er det virkelig stor risiko med det?

Skrevet

Jeg jobber med dette,men tungt til tider å jobbe med dette til daglig...Jeg holder meg unna alt av alger!! Så jobber ikke med algeinnpakkninger eller oljer eller noen ting nå som jeg er gravid

Skrevet

Ikke tenk på det,jeg får samboeren min til å kna meg litt her og der jeg assa ;) men det blir ikke dypt for han kan jo ikke dette skikkelig. Så jeg synes ikke det er på samme måte :) Og oljer man ikke bruker i salong og de som er ferdig utblandet man kjøper på butikk er sjeldent sterke med noe spesiell virkning. Så man kan selvfølgelig kose seg! Det er bare at vi som jobber som massører vi bruker mye punkt massasje og da er det viktig å vite om kunden er gravid. Lette massasjer kan man ta,og mange terapauter masserer kunder igjennom hele svangerskapet:)

Skrevet

Alger skal man holde seg helt unna!!!

Og som jeg sier så er det ikke farlig med massasje i svangerskapet,men man må gi beskjed til teraputen så man gjør hensyn til graviditeten! Det er det som er poenget,gir man beskjed tilpasser man massasjen til den gravide med oljer og punkter!

Absolut ikke noe høy risiko,men vi som jobber med dette er nødt til å vite. Tenk om...Du er å tar massasje,så har du en spontanabort dagen etter. Når noe tragisk skjer er det dessverre mange som lett vil skylde på noen for å ha noen å "unnskylde". Da kan jeg plutselig bli saksøkt fordi noen mener det er min skyld. Derfor tar vi som terapauter våre forhåndsregler når det gjelder gravide,og vi vil ta oss best mulig av de. Verre er det ikke :)

Mener bare man skal fortelle terapauten så man kan ha et sammarbeid til deres beste :)

Skrevet

Massasje er deilig,nyttig og masse positivt!

Skjønner dere tenker bekymringer fordi man er redd osv,men det er ikke farlig,ikke lett å forklare godt nok kanskje,så glad dere spør mer,så ikke jeg gjør meg missforstått her :)

Jeg har til og med satt i gang fødsler for de som går ved termin ved å bruke trykk punkter,så massasje kan gjøre masse fint :) Det er stor forskjell å gå til en utdannet massør en å kose seg hjemme :)

Så kos dere,og skal dere på spa eller til massasje så fortell terapauten om graviditeten :)

Skrevet

OK, takk for gode svar, Stineb :-) :-) Nå ble jeg litt klokere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...