hope<3<3 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Lurer på å prøve å bli gravid i april,håper da på en januar baby;)Er ferdig med fagprøven i sep.Noen som vet hvordan det fungerer med permisjon etter som jeg da er ferdig som lærling i september og begynner med skikkelig lønn fra da av'?=)
dropsen88 Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Hei! =) Jeg har hørt at viss du blir gravid rett etter lære, må du ha jobbet i 6 måneder i den nye bedriften for å få permisjon penger. Det er i hvertfall sånn jeg har oppfattet det Jeg planlegger selv 2009 baby, men vi tenker mer på sommer/høst fordi jeg begynner i lære til høsten, og kunne tenke meg å ha jobbet 1 år før jeg går ut i permisjon:) Er det deres første baby dere planlegger, eller har dere noen fra før?
hope<3<3 Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 Jeg kommer til å arbeide i samme bedrift.hva tror du om det? Det kommer til å bli vår første:) dere da?=)
dropsen88 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Hmm.. er litt usikker på det. For det sies jo at du skal ha jobbet 6 måneder av 10. Men viss du forsetter der rett etter læretid er det gjerne andre ordninger? du kan jo høre med arbeidsplassen din hvordan det fungerer:) Det kommer til å bli vår første også. Men vi har i tillegg planer om å gifte oss neste år, og ting ble plutselig litt komplisert da. Så nå når jeg har sakt vi skal gifte oss må vi jo nesten gjøre det også, men hvordan jeg skal få ting til å gå i hop med tanke på baby vet jeg faktis ikke :s Jeg har så utrolig lyst på, og vil ikke vente til 2010 liksom.. Har du noen råd?
dropsen88 Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Og det værste er at mamma er helt klar for ett sommerbryllup, og det var jo da jeg tenkte å få bebisen.. hehe.. Og jeg vil jo gifte meg også, men så var det det å gifte seg med bebisen i magen, elle får bebisen først og så gifte seg? Og det hadde jo vært en fordel å vært gift før jeg fikk bebis, ihvertfall tenker mamma sånn, og hennes mening har litt å bety for meg. Men viss jeg velger å gifte meg først, og bli gravid etterpå blir det jo ikke før 2010 :/ Vanskelig dette her!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 januarbaby?? ville heller prøvd på en desember baby.. er veldig greitt å få barnet inn på skulen tidlig, da man sparer nesten et år med barnehage.. er hvertfall sånn jeg tenker
dropsen88 Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Det hadde faktis ikke jeg tenkt på før i hvertfall
hope<3<3 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2008 Anonym Ja det har jeg faktisk ikke tenkt på hihi. Jeg tenker bare at jeg får arbeidet noen mnd med skikkelig lønn:)
hope<3<3 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 Dropsen88 Jeg vil ha barn før jeg gifter meg:)Kunne duikke bare gjort det ? Det er litt vanskelig det der hehe
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 tror det er helt likt som når man er i vanlig jobb;) det du har tjent på 6 av de 10 siste mnd;)
dropsen88 Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Har nå funnet ut av det! Vi skal gifte oss neste sommer og da prøve litt før, eller rett etter på Så det blir mest sansynlig en tidlig 2010 baby, eller gjerne en desember baby i 2009 hehe.. Det er ikke lett å vite hva som skjer, er ikke garanti for å bli gravid heller, men prøver å ikke tenke på det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå