Gå til innhold

Tegn på graviditet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig sted å skrive, men jeg prøver likevel. Jeg er 20, snart 21 og begynner å lure på om jeg kan være gravid. Jeg har kjæreste, vi har vært sammen litt over et år. Begge er studenter på fulltid. Jeg går på pillen, men den sier at hvis man glemmer den en dag går det 8 dager før den er sikker igjen. Jeg glemte selvfølgelig en dag, men tenkte ikke noe mer over det. Har lest litt om tegn på graviditet på nettet og det at man går mye på do kan være et tegn. Det har eg gjort hele tiden(!) de siste ukene! (Har ikke vont, så jeg tviler det er blærebetennelse). Man kan visstnok også få en menslignende blødning, det har jeg nå, men det er så mye mindre enn vanlig. Har også hatt endel hodepine som kommer og går som den vil. Vet at dette er veldig vagt, men ble plutselig litt skremt og tenke at jeg kanskje var det. Noen som har noen tanker om dette? Som tror eller ikke tror jeg kan være gravid? Skal ta en test på fredag tror eg, hvis jeg fremdeles er usikker.

Hvis jeg skulle være gravid vet jeg at kjæresten min kommer til å støtte meg, men det er alikevel litt tidlig både i forholdet og i livet synes jeg. Har 1 1/2 år igjen av 3-årig utdanning...

Håper på kommentarer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle disse tegnene er vage tegn som kan være tegn på graviditet, men kan også komme av en rekke andre forskjellige årsaker. Du kan bli gravid av å ha glemt en p-pille, men det er endel som skal klaffe. Er det nå du egentlig skulle hatt mensen, er det lenge siden forrige mens? De aller fleste uteblir helt med mensen, men det stemmer som du sier at noen få kan få en liten blødning rundt tid for mens (bare en-to dager med litt blod, tror jeg). Uansett, det er jo bare å ta en test med engang, i morgen tidlig (for da er urinen mest konsentrert etter natten). Det er ingen her som kan svare om du er gravid eller ikke, dessverre:-) Jeg er forøvrig gravid selv i uke 5, og har ingen symptomer. Så det er altså veldig individuelt.

Lykke til da, håper du ikke er gravid enda da, som du ønsker:-) uansett så ordner alt seg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...