Gå til innhold

Dumt spm ang tørketromler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

må de være tilkoblet vannavløp?? Hvordan funker en kondens tørketrommel?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei de kobles ikke til avløp :) Kondenstørketromler pumper kondensen ut av maskinen, gjennom en slange som kan være lurt å stikke ut av et vindu eller ventil, for å unngå at all fukten fra klærne pumpes ut i rommet = fuktskader.

Skrevet

Vannet samles i en beholder i maskinen som man tømmer selv :o)

Skrevet

Nei nei nei...

En kondenstørketrommel samler alt vannet i en beholder som du tømmer etter hver gang du bruker trommelen.

Med kondenstørketrommel putter du ledningen i, og så er maskinen klar til bruk :o)

Skrevet

Å ja, da har jeg misforstått, haha! Jeg trodde det var de som ikke hadde vannbeholder som var kondenstromler jeg! :) Så de som ahr slange er IKKE kondenstromler??

Annonse

Skrevet

Du tenker på de andre tørketromlene, du Tribal. De som må ha utlufting :o)

Skrevet

Eg har slik tørketrommel(kondens); der er to måtar å bli kvitt vatnet, den eine er at der finst ein beholdar i fronten som samlar opp vatnet. Min har dette også, men eg brukar slangen og den er plassert i avløpet til vaskemaskina.

Den "gamle" typen, utan kondenssamlar, treng mykje lufting.

Skrevet

Takk for det=) hvor ofte må man tømme den beholderen?

Skrevet

min tørketrommel har oppsamlingsskuff for vannet som renner av klærne... må tømme den og lofilteret etter hver bruk.

kobles ikke på vann, kun strøm.

Skrevet

Ikke noe dumt spørsmål. Det går ann, men er ikke nødvendig. Kan være lurt da. Men det er kondenstørketrommler da. Det er en oppsamlingstank som må tømmes innimellom (ganske ofte egentlig) hvis du da kobler til et avløp i stedet slipper du å tenke på det.

En tørketrommel uten kondenstank må ha utløftning, helst gjennom eget utløp i veggen for å unngå for mye fukt i rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...