Gå til innhold

drikkepress - hva sier dere??

englevill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer nok til å overraske mange med vår lille tryll der nede i magen. har ikke vært så lenge sammen med barnefaren og vi ukependler, altså bor ikke sammen. ingen som forventer at jeg skal være gravid.

venninnene mine er glad i rødvin og når vi har jentekvelder pleier vi å ta oss et glass. skal på en jentekveld denne uka og de lurte på om jeg kunne ta med en rødvin...hvordan kan jeg unnskylde meg uten å røpe at jeg faktisk er gravid? tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva me å ta med en alkoholfri rødvin. Det burde vel gå greit?

Skrevet

Du kan jo bare ta med en rødvin, helle oppi glasset ditt og fyke litt rundt med det, late som du drikker, og passe på å helle ut litt nå og da mens ingen ser på. Tar du med en alkoholfri vin vil de jo se det på flasken.

Alternativt kan du si at du går på en antibiotikakur (men NB: den er ganske klassisk, så kan bli avslørt) eller at du har fått så skrekkelig migrene hver gang du har drukket alkohol i det siste at du prøver å ta en periode uten alkohol etter råd fra legen.

Skrevet

Nei takk jeg går på rensekur.. mange som gjør det i disse dager. :) Eller som nevnt over.. at du kjører. Du kan jo ta med vin til dem fordeom, om det er din tur til å ta med vin. :)

Skrevet

Hehe - den der fyke-rundt-med-glaset-metoden brukar eg og. Funkar det!

Skrevet

Allierte meg med svigerinne på broderns 40-årslag. Ville ikke gjøre det off. enda pga en tidligere sa. Brodern helte ganske mye hvitvin i mozellglasset mitt, men da var det jo bare å ta seg en sving innom kjøkkenet!

Skrevet

heisann. har samme problemet.. veninnene mine vil ha meg med ut de to neste helgene, sånn typisk etter at jeg har funnet ut at jeg er gravid! før det har vi ikke vært ute på lenge.. har ikke så lyst til å si det til dem enda for vil være litt lengre på vei først..aner ikke hva jeg skal si selv:(

Skrevet

si at du har fått kyssesyken! Da kan du ikke drikke, og du har en god unnskyldning for å være sliten ellers også!

Så blir det en positiv overraskelse for venninnene dine også:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Der har jeg det greit, er avhold, og det vet alle. Men et tips som min svoger gjorde en gang: kona hans var gravid, men skulle på fest og greier. Skulle drikke øl. Han kjøpte både vanlig og lett øl. Han dampet av etikettene på lett øl og satt over ekte Ringnes øl. Hun drakk som bare det, og blei litt "full" hun. Ingen som skjønte det.

Kunne jo gjøre det samme med rødvin kanskje ?

Skrevet

jeg er GRAVID sier jeg da!..

Men det er uansett ingen som tilbyr meg alkohol for alle VET jeg er det!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker ofte å kjøre selv, for da kan jeg være med på den moroa jeg vil, og samtidig komme meg hjem når jeg vil. Så at jeg er edru er ikke vanskelig å forklare, for det har jeg vært før også.

Dessuten jobber samboer i utebransjen, så jeg kan si at jeg skal kjøre ham hjem om kvelden for taxi er dyrt, og da lurer ingen på hvorfor jeg er edru.

Skrevet

Eller så har det jo kommet så mange vinflasker med skrukork i disse dager =)

Bare å helle ut (ev sjenke noen!) og fylle på med alkoholfri =)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kjøpte alkoholfri hvitvin og dro av etiketten, valgte den flaska på polet med papiretikett så det var lett å få den av.

Funket som bare det, ingen som sa noe, men jeg var ikke tilstede så lenge, og det ble til at jeg drakk 1,5 glass, men men, når andre blir fullere og fullere merker de ikke så mye til hva du gjør på.

Har hatt det verre med å forklare røykeslutten....

Skrevet

Jeg tok med en flaske med sprit, og passa på å gå på kjøkkenet for å "blande opp" en drink når det ikke var noen andre til stede. I steden for å helle sprit i glasset, tømte jeg spriten i vasken og fylte opp med bare brus :) ingen som merka noe siden de ble godt fulle etterhvert:)

eneste probleme er at jeg alltid har drukket vin og cider, kanskje hatt en shot innimellom, og en snus til. Jeg unnskyldte meg med at siste gangen jeg snusa mens jeg drakk så ble jeg så sinnsykt dårlig. Brukte også den unnskyldningen at jeg var så lei av vin og cider siden jeg ALLTID hadde drukket det. Funka fint for meg :) Litt utspekkulert, og noen av venninnene kommer til å bli en "smule" forbanna for å ha blitt så grundig lurt :)

Skrevet

Lekedrikke-triksene var umulig for meg, vi deler alltid på alt, eller den som inviterer har kjøpt. "Jeg kjører" var også klin umulig fordi alle vet at jeg ville tatt taxi og drukket. Derfor ringte jeg en farmasøyt for å finne et smart legemiddel, den gamle med antibiotika går ikke folk på lenger. MEN når man har vaginose får man vist en antibiotikatype som heter Flagyl som overhodet ikke går med alkohol- den har antabus-aktig effekt. I tillegg er jo vaginose en litt udelikat sykdom, så hvis man sier at man har det, snakkes det ikke noe særlig mer om :-)

Skrevet

Dette har jeg gjort etpar ganger... Funker som bare f, dog er alkoholfri rødvin ikke særlig godt, hvitvinen er litt bedre... (jeg er vanligvis rødvinsdrikker).

Ellers så har jeg drukket alkoholfri øl på byen; fått bartenderen til å helle 1,5 flaske Munkholm i et halvlitersglass - han satte resten av flaska bort slik at jeg fikk resten neste gang jeg bestilte... INGEN som hadde noen som helst mistanke (og jeg har ei venninne som lurte på om jeg var gravid FØR den turen på byen ;))

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva med aa helle over alkoholfri vin paa en vanlig vinflaske med skrukork? Men blir litt vanskelig aa snakke seg i fra om du ska dele med andre da.

Skrevet

Jeg slutta å drikke og røyke for to tre måneder siden, for jeg festa og drakk så mye og ble så dårlig dagen derpå, så jeg skulle ha en periode uten. De var skeptiske i begynnelsen og trodde jeg var gravid noe som jeg ikke var så det var lett å nekte. Det kom ofte historier med andre som også har hatt pause fra alkohol og røyk og syns det har vært bra selvom de har vært ute på byn.

Og nå som jeg er gravid blir det ikke noe stress... side alle vet jeg ikke drikker lenger. Kanskje derfor jeg ble gravid siden jeg har vært uten all den shiten... Dessuten når jeg har vært uten alkohol og røyk er kroppen mye bedre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde alkoholfrivin på flakse me skrukork. Også hadde jeg shweppers lemon på smifnoff ice flasker. ingen som merka at jeg ikke drakk alkohol. var bare ei som spurte om jeg var gravid etterpå, men da nekta jeg. jeg klarte vel ikke å aggere så veldig bra, blir vanligvis spinnvill og nå var jeg plutselig sofasliter istedenfor oppå bordet:) ellers funke alkoholfri san fransisco.

Skrevet

Det er vel ganske vanlige triks alle sammen!!?!? Og noen av venninne deres har sikkert sine misstanker, men vanlig å la de gå når dere legger så mye innsats i å "drikke". Det er iallefall det vi gjør når noen holder på sånn. funker om du er på kjempe fester og mange, men en jentekveld eller tur på byen med venner er du garantert ferska av noen som har vett nok til å holde kjeft til dere forteller det selv.

*ler*

Skrevet

Berta-Flagyl er også antibiotika.............

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg skal på sommerfest på jobben i dag og gruer meg skikkelig! Alle vet at jeg både drikker og røyker....Masse gode tips her for å "kamuflere" at man ikke drikker, så det skal jeg prøve å få til...men at jeg plutselig har sluttet å røyke blir verre! (Det verste er at til mange av vennene mine har jeg alltid sagt: "jeg bekymrer meg ikke for å slutte å røyke nå, for jeg kommer uansett til å slutte når jeg blir gravid") Håper det blir ok på fest uansett. Uansett litt skummel tendens at jeg føler at det er mye morsommere med alkohol...

Skrevet

Om man kjøper 0,35 flasker kan man helle ut innholdet og fylle på med vann når man er på do. Da flasken er brun merker ingen noe som helst. I tillegg kan man da ta i mot nyåpnede flasker, ta en skål og en lureslurk slik at faktisk folk tror du drikker. Snik deg så på do og foreta "byttet". Volià!

Skrevet

Ja ja :-) Men de fleste antibiotikatyper kan fint kombineres med et glass eller to. Det er lenge siden leger sa at effekten av antibiotika forringes av alkohol. Derfor er det alltid en eller annen smarty-pants som krangler på den unnskyldningen.. Flagyl gjør drikking umulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...