Gjest anouschka with Love Skrevet 5. februar 2008 #26 Skrevet 5. februar 2008 Savannah er et vakkert og spesielt navn! Om du ser at andre titter når de ser barnevognskiltet så er det faktisk fordi navnet er vakkert. Nå tenker dere sikkert så mye på dette at du vil legge mer merke til det og tolke det negativt. Gå for Savannah!! Dattera mi heter Nadina. Mange lurer på om pappaen hennes er norsk siden navnet ganske sannsynlig er persisk. Han er helnorsk! Enig med Katharina88...Min mening er dårlig fantasi mange har ved valg av navn....
Vipsenmamma Skrevet 5. februar 2008 #27 Skrevet 5. februar 2008 Bytt til Matilda - ikke at det ville vært mitt valg, men hvertfall tusen ganger bedre enn Savannah som er skikkelig lavklasse. Savannah roper 'unge foreldre med dårlig økonomi og ingen utdannelse' lang vei.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #28 Skrevet 5. februar 2008 Det viktigste her er ikke hva vi - mange nettbrukere dere ikke kjenner - mener om navnene Savannah, Elise eller Matilda. Det viktige er at dere gir jenta deres et navn dere kan være stolte av og som hun kan like når hun vokser opp. Jeg har ei venninne som ga sønnen sin et navn som var enda mer spesielt enn Savannah var. Familien hennes likte det overhodet ikke, men venninna mi og mannen sto på sitt, og etterhvert godtok familien det, for den søte gutten het jo dette navnet. Min konklusjon er litt todelt: For jeg synes at det i første rekke er foreldrene selv som bestemmer hva barnet deres skal hete. Besteforeldrene har hatt sin sjanse til å navngi barn. Likevel må man tenke på personen som skal bære navnet hele livet. Det er viktigere enn foreldrenes stolthet over å ha funnet et spesielt navn. Er Savannah et navn dere vil at datteren deres skal vokse opp med. Vil hun bli tatt seriøst som voksen med navnet Savannah? Hvilke assosiasjoner gir navnet Savannah blant andre folk? Spørsmålene er nok litt ledende, jeg personlig er ikke glad i navnet Savannah, men det kan nok hende det er folk som ikke liker navnet vi har gitt datteren vår og. Andre får kalle barna sine hva de vil for min del.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #29 Skrevet 5. februar 2008 Huff og huff! Har egentlig ikke noe råd å gi dere, annet enn medfølelse for en sikkert fortvilet situasjon. Jeg synes du skal snakke med mannen din og finne en løsning dere begge kan forsvare. Jeg skjønner ikke dette med å blande inn/ orientere øvrig familie før navnet er bestemt. Man inviterer på en måte til rot og forvirring da jo alle har SINE preferanser for hva som er det beste navnet. Når det kommer til navnevalget må det jo være foreldrene som ene og alene har veto her. Jeg forventer i allefall respekt for mitt valg fra min øvrige familie. Noe annet ville jeg tatt som et overtramp. Ta en liten pause. Kanskje står svaret foran dere da.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #30 Skrevet 5. februar 2008 Dette må du og sambo finne løsning på sammen. Ikke bry dere om hva andre mener(vet at det er enklere sagt enn gjort). Jeg ville valgt Elise... ;o)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #31 Skrevet 5. februar 2008 Hei alle dere snille jenter! Nå har jeg og sambo hatt diskusjoner frem og tilbake. Vi er ennå kke sikre på hva navnet blir, men Elise er ikke et alternativ lenger. Vi mener begge to at dette navnet er nydelig, men det vil, som noen påpekte tidligere, bare gi oss assosiasjoner til at mormor og diverse andre fikk vilja si,- og det vil vi ikke ha noe av. Hun er for øvrig ganske lyshåret, har grønnblå øyne. Jeg har ikke kalt henne Savannah siden i går, men tiltaler hun ofte bare som Gullet, så det gjør ikke noe. Nevnte så vidt en eventuell navnendring for både min beste venninne og min mor i går, og for en gang skyld oppførte de seg også som voksne. Tusen takk for gode råd på veien. Bare å svare/kommentere videre, selv om det er vi som tar den endelige avgjørelsen. Skal holde dere oppdaterte. Klemmer HI .. og mest sannsynlig Matilda Savannah. (Da kan hun velge og vrake som hun vil når hun blir eldre).
Gulp Skrevet 5. februar 2008 #32 Skrevet 5. februar 2008 Vil egentlig bare kommentere noen av svarene du har fått her. At navnet Savannah er "lavklasse" og tyder på at foreldrene har lite utdannelse og bare leser Se og Hør, er noe av det mest blærete og ondskapsfulle jeg har hørt! Hva i huleste skal det bety?? Snakk om å se ned på andre mennesker.Tør ikke tenke på hva disse folka mener om de som bare har videregående (som jeg!) og ikke er utdanna hjernekirurger f.eks. Forøvrig driter jeg i det og...
Nummer to =) Skrevet 5. februar 2008 #33 Skrevet 5. februar 2008 Enig med "Blondie". Behold navnet ditt!! Det e din onge. Ha tru på deg sjøl, uansett kossen navn du velge e det alltid noen som ikke vil like det... Har selv opplevd at folk har ledd av navnevalget til vår førstefødte, men det var heldigvis vårt valg! Hev deg over det! Lykke til!
Gulp Skrevet 5. februar 2008 #34 Skrevet 5. februar 2008 Mente i grunnen bare at det er idiotisk og slemt å kalle folk lavklasse, uansett hva slags navn de liker.... Jeg syns dere selv skal bestemme navnet på ungen deres, hvis dere vil kalle Matilda nå, gjør dere det. Bare ikke Elise, da har familien vunnet;) Savannah er et helt greit navn forresten, selv om det er amerikansk-klingende. Det er overhodet ikke rart, i forhold til mange andre "navn" jeg har lest her inne...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #35 Skrevet 5. februar 2008 God løsning Matilda Savannah høres fint ut! Men for å pirke litt tilslutt må jeg bare mene at dere bør skrive Mathilda med H for at det skal stå best mulig til Savannah med H.... Men altså... dere har hatt nok å tenke på om ikke dere skal begynne å bekymre dere over en liten bokstav... det er lett å sitte på utsiden og mene og mene ... Dere er tøffe og flinke og lure foreldre!
inakc Skrevet 5. februar 2008 #36 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syns det var søtt jeg Savannah, litt spesielt men det er jo bare bra! Trur du kommer til å angre hvis du bytter navn! Hvertfall hvis du syns den lille solstrålen passer til å hete det ! Drit i hva de andre mener, ditt barn ditt valg!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #37 Skrevet 5. februar 2008 Kjære vene, det er da DERE som bestemmer hva DERES barn skal hete!!! Selv blåser jeg i hva som er "10 på topp" og hva som er "superspesielt", jeg kaller mine barn akkurat det JEG synes er fint og det synes jeg DU skal gjøre også!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #38 Skrevet 6. februar 2008 Savannah er et nydelig navn! Stå på for det navnet DERE liker!
Vannmann35 Skrevet 6. februar 2008 #39 Skrevet 6. februar 2008 Matilda Savannah var et flott alternativ - gå for det :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #40 Skrevet 6. februar 2008 Det er DERE som skal like navnet, drit i alt alle andre har å si, og gå for det dere selv føler er riktig! Personlig synes jeg Savannah var et ok-koselig navn, og tror faktisk at med tiden så kommer det nok til å bli et populært navn. Om du virkelig er i tvil er jeg også enig om at Mathilda Savannah er nydelig;) Uansett så er det viktig at dere går for det dere liker.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #41 Skrevet 6. februar 2008 da vi skulle gi dattera vår navn diskuterte vi litt med fam å da jeg var gravid ville jeg ha Aurora men det ville ikke samboer da dama til faren hans har ei datter med det navnet. Isabella var og ett alternativ å vi fikk høre hvor litefint det var å ikke måte på hvor harry det var og! Å at det var et sånt typsik strippernavn å vet du jeg har aldri hørt noen lire av seg så mye DRIT om ett navn! Da vi så henne for første gang var hun så liten og vakker, da sa jeg Isabella må hun hete, for det FØLTES så rett! Moren min kom på føden å jeg fortalte hva hun het å da fikk jeg høre at "ja men tenk deg om litt til du før du bestemmer deg" selvom jeg sa det var bestemt! Åh så frekt syns jeg! Alle andre har holdt kjeft siden å nå sier mamma at navnet er pent. Tror hun har blitt vant med at det er ungens personlighet som betyr noe, å alle navn blir fine når man blir kjent med barnet! Det jeg prøver å si er at dere IKKE skal bøye dere for gretne kommentarer å sure tanter som ikke vil komme i dåpen pga at dere selv vil bestemme navnet!Savannah er kjempe fint navn! Ikke veldig vanlig her i Norge men det er jo mye finere enn mange navn på 10 lista! Rare blikk har vi å fått på vognskiltet på det på Isabella!-som er vanligere! Tror folk bare har en dårlig å rar oppfatning om hva man kan kalle barnet! Dattera din er utrolig heldig for hun vil sannsynlig være den eneste på sin skole som heter det å det er stas! Navnet er søtt å fungerer fint på andre språk! Ikke bøy dere for fam meninger,da taper dere og de vinner! er jo en grunn til at dere valgte Savannah sant:-)? Elise er pent det og men det valgte dere jo ikke! Er du usikker kan du jo kanskje bytte til Savanna, om man tar bort h'en mener jeg så blir det ikke så spesielt! Men spesielt er fint! Lykke til da! håper dere finner ut av det:-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #42 Skrevet 6. februar 2008 En mulighet er jo også å gjøre om Savannah til det mye enklere og norsk-klingende Sanna. Det synes jeg er et koselig navn. Eller Sanna Mathilda? Selv om jeg ikke er begeistra for Savannah-navnet, så mener jeg at det er dere som skal bestemme. Det er ikke viktig hva jeg og andre fremmede mener om Savannah-navnet. Det viktige er at dere er fornøyde og stolte av navnet dere ender med på jenta deres.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #43 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes personlig at Matilda Savannah var den beste løsningen, og jeg tenker da på alle sider ved navnevalget. Så får alle sine valgmuligheter for hva de vil kalle henne, du, pappaen, familien og hun får bestemme selv hvilket navn hun vil bruke med tiden :-) Jeg synes forresten at Matilda og Savannah var to absolutt nydelige navn :-) Elise også, men d er jo forståelig at dere ikke vil ha d navnet. Dere har jo funnet en god løsning allerede! Og d blir ikke dumt å skifte navn nå, jenta er jo bare 2 mnd ennå :-) Men husk for all del: Dette er DERES valg, og d er ingen konkurranse hvor d er snakk om å vinne, som jeg ser andre skriver her. Dere skal tenke på jentas beste, og at dere kan holde hodet hevet når dere sier navnet hennes. Jeg tror både Elise og Savannah er blitt litt "tilgriset", og jentas navn skal ikke være et symbol på "haha, jeg vant!". Savannah går jo bra til mellomnavn, så dere har jo funnet den gyldne middelvei :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #44 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes dere skal gå for Savannah.Jeg synes det var fint jeg, og hvorfor skal dere la andre bestemme hva deres barn skal hete. Elise er det jo så mange som heter, så det blir jo litt kjedelig i forhold. Men kan jo selvfølgelig ha det som mellomnavn,som andre også har foreslått. Min svigermor likte ikke navnet vi valgte til vår datter, og prøvde lenge å få oss til å bytte,men vi sto på vårt og sa det var vi som bestemte.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #45 Skrevet 7. februar 2008 jeg syns Savannah va kjempe fint....trodde nesten de var noe veldigt veldigt styggt=) men kan ikke skjønne at de ska reagere så på de navnet.? viss de ikke vil komme i dåpet pga de så syns jeg de er utroligt frekke, de er ju ditt barn og du bestemmer ju uanset va de syns=( jeg syns i vert fall at du har valt rett=) lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #46 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes Savannah er kjempefint! Det får jenta deres til å høres skikkelig nydelig ut, i tillegg til at det er lett å uttale både i Norge og utlandet. Dere må bare velge et navn dere synes passer veslejenta deres. De kommende besteforeldre er fra en genersajon da det var litt mindre å velge i når det kommer til navn, og at Savannah derfor kan være litt spesielt for dem... Det er jo ganske nytt og skjeldent i Norge. De venner seg til det og er like glade i snuppa deres uansett. Blir noen fornærmet går det over Uansett hva dere gjør - ikke la besteforeldre eller andre "velmenende" får det siste ordet. Det er dere to som skal følge magefølelsen og bestemme.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #47 Skrevet 7. februar 2008 hvis du liker Savannah så beholder du det!!! skal vedde for at mange av de som ikke liker navnet er blandt de som lager navn selv...som feks Carosander og Bastiander,DET er IKKE fine navn i mine øyne...om noen år kommer Savannah til å være helt vanlig uansett OG det er ganske internasjonalt,ikke minst...syns det er fint jeg!!!
ma-85 Skrevet 7. februar 2008 #48 Skrevet 7. februar 2008 Jeg personlig synes Savannah er helt forferdelig (tror det har noe med den h-en på slutten å gjøre, kan ikke fordra stumme h-er), men klart det er dere som bestemmer! Evnt velg et helt annet navn, slik at det ikke blir de andre som "vinner".
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #49 Skrevet 7. februar 2008 Har fulgt denne "Hvordan er en Savannah"-tråden litt, og det fikk meg til å tenke. Er jo ikke sånn jeg ønsker at folk skal tenke om min datter. Dessuten har jeg aldri likt det SÅ godt at jeg MÅ ha det, koste hva det koste vil. Vi har bestemt oss for å droppe Savannah som første navn, men heller ha det som mellomnavn. Av den enkle grunn at vi har falt litt fra det selv, MEN det er vårt kjærlighetsnavn til det nydelige lille kjærlighetsbarnet vårt. Så kan vi heller kalle hun Savannah her hjemme noen ganger. Matilda liker vi begge to om mulig enda bedre, også. Tusen takk for oppmundrende, støttende ord underveis. Mange klemmer Matilda Savannah & HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #50 Skrevet 7. februar 2008 Kjempe bra løsning! Det er virkelig fornuftig og bra av dere. Jeg har forresten selv vurdert navnet Matilda- det er jo bare kjempe fint. Ps: det er flisespikkeri, men synes Savannah navnet ser mye bedre ut uten h, altså Savanna- og det endrer jo ikke uttalen. Uansett lykke til:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå