handygirl Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Var nettopp på apoteket og hentet medisinen jeg fikk på resept til min 5 mnd gamle sønn som har ørebetennelse. Tror det var Ery-Max den het. Den var i glassflaske uten eske. Da jeg kom til bilen med babyen på armen + veska mi og posen fra apoteket i hånda, mistet jeg selvfølgelig posen fra apoteket rett ned i asfalten og det begynte å dryppe av den. Oppi der var en herlig blanding sammen med en nesespray og noen doseringssprøyter. Jeg gikk inn igjen på apoteket og siden alt blir litt mer kronglete å gjøre med en baby på armen fikk de hele posen tilbake og de tok opp nesesprayen og kastet resten. Mannen bak disken lurte på om jeg heller ville ha Abboticin denne gangen. Den smakte bedre og var på plast-flaske (tilfelle jeg mistet denne i bakken også - noe jeg ikke har for vane å gjøre!) Jeg er ikke lege og syns det er vanskelig når jeg blir spurt om andre alternativ til medisiner legen har skrevet ut til meg, men skjønte at jeg sikkert virket som en idiot om jeg ikke sa ja til tilbudet jeg fikk. Mannen på apoteket sa også at jeg skulle få den for 69 kroner og slippe å betale for arbeidet(!) Hvilket arbeid? Å blande ut medisinen? Fant en side her på nettet hvor det sto at maxprisen på denne var 69 kr, det samme gjaldt Ery-max. Jeg betalte 96 kroner for den første flaske med Ery-max. Betyr det at at de tar 27 kroner for arbeidet med å blande medisinen? Lurte først på om han mente arbeidet med å a i mot posen med den knuste flaska og tørke opp noen dråper fra disken samt fiske opp en nesespray. Egentlig syns jeg de kunne vært så snille at de gav meg ny flaske gratis da, men det var jo jeg som hadde knust den. Etter jeg hadde betalt fikk jeg tilbud om ny nesespray gratis, men den som hadde bada i medisin virka jo fint den for det om eska var ødelagt så jeg takket nei. Hva syns dere om å få tilbud om annen medisin enn legen har skrevet ut? Har skjønt ut fra noe jeg leste i et annet innlegg at alternativet jeg fik