Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvilken forfatter/forfattere liker du? Har du en spesiell bok/forfatter og anbefale meg?? Til nå leser/har jeg lest Unni Lindell, Anne Holt, Jo Nesbø, Stieg Larsson, Sara Blædel, Camilla Läckberg (ser frem til den nye boken kommer...), Henning Mankell, Mary Higgins Clark, Karin Fossum, Jorun Thørring (holder på med Tarantellen nå. Veldig bra bok!!), Karin Slaughter, Joy Fielding osv osv. Har ett par bøker av James Patterson og Patricia Cornwell som jeg enda ikke har lest. Andre forfattere og anbefale?? Jeg er ikke spesielt glad i de som skriver i Jeg-form, ellers leser jeg det meste:)))
ikø29 Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 heisann!! Jeffery Deaver skriver utrolig bra. Det er kanskje mer i kategorien triller. Veldig bra og veldig spennende.
lindynatt Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Gunnar Staalesen er bare kjempe god, jeg elsker bøkene hans. Lille petter Edderkopp av Anne B Ragde Agatha Chirstie er ikke å forakte heller.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Takk:) Har han noen sammenheng mellom bøkene sine? Altså, har han samme politietterforskere eller andre han følger fra bok etter bok?? Tror jeg må prøve og lese en bok av han:))) Ser han har fått gode anmeldelser. Noen spesiell bok og anbefale??
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Elsker krim jeg da ;-) Tami Hoag Iris Johansen Jeffrey Deaver Patricia Cornwall (men hun skriver en del i jeg form da) Eh og mange fler men maa vente til jeg kommer hjem og kan sjekke boekene..
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Takk takk:)) Tenker på og prøve en bok av Jeffrey Deaver. Har du en og anbefale?? Venter i spenning på flere anbefalinger fra deg når du har fått sjekket bokhyllen:O))
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 De som er i Lincoln Rhyme serien er veldig gode, krim triller, Eks(paa engelsk da jeg leser mest engelske boeker): The Vanished Man The Stone Monkey The Empty Chair The Bonecollector (Kanskje du har sett filmen??) The Coffindancer Ellers saa er det mange flere, tror jeg har lest nesten alle boekene hans, men disse er i hvertfall med de samme menneskene
ikø29 Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 det er lenge siden jeg leste de bøkene og husker ikke om det er samme etterforsker. Mener det ikke er det men kan ikke si helt sikkert.. Jomfrugraven synes jeg å huske var veeeeldig bra. Knokkelsamleren er òg bra. Den er for øvrig blitt filmaisert. Jeg tror det var da jeg leste Jomfrugraven jeg fikk en følelse av å være en del av boken. Han skriver veldig levende. God lesing :-)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har sett filmen, ja. Den er dritbra!!! Er håpløs i engelsk forresten, så engelske bøker holder jeg meg laaaaaaaaaangt unna. Har prøvd, men det funket dårlig, gitt:(
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Hehe, ja det er bare at jeg ikke vet hva de har oversatt de til paa norsk.. Men det finner du vel ut i bokbutikken ;-) Du kan ogsaa se paa : http://www.jefferydeaver.com/Novels_/novels_.html Der er saa godt som alle boekene...Tror det er kun 2-3 av de jeg ikke har lest enda..hehe skikkelig lesehest ja kan man si...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 The blue nowhere The empty chair The stone monkey Garden of beasts The vanished man The twelfth card Disse bøkene er oversatt til norsk:)) Lesehest, ja. Jeg også))
lilly01 Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Hej Frøya. Jag håller på med Patricia Cornwell. De er veldigt bra syns jag. Rekomenderer dig og lese de fra første bok. Michel Connelly er og veldigt bra, likaså der les de fra første bok. Påminner litt om Jo Nesbø.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Hei lilly:)) Patricia skal jeg lese, ja:) Tror jeg har tre bøker eller noe av henne stående i bokhyllen. Fra første bok, ja....Kanskje jeg bør få tak i denne:) Har blant annet den siste som liksom skal oppsummere og forklare ting, men kanskje litt dumt og begynne med denne... Jo Nesbø, ja:) Han er flink til og skrive!! Lest alle bøkene hans om Harry Hole!! Spesielt likte jeg Snømannen!! Om dere jenter ikke har lest Stieg Larsson, så anbefaler jeg dere og gjøre det! Synes også den boken jeg holder på med nå av Jorun Thørring er kjempebra!! Den heter Tarantellen forresten. Jeg er kommet ca halvveis og klarer ikke og legge den fra meg lenge av gangen:)) Skal forresten sjekke ut Michel Connelly, lilly. Takk for tips:)))
MaybeMe? Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Jeg elsker også krim, fikk noen gode tips til bøker her. Selv er jeg veldig glad i Håkan Nessers bøker om VanVeteren, de som går på Tv2 på mandager nå. Elisabeth George er også en av mine favorittforfattere, liker engelsk krim veldig godt. Enig med deg i at Stieg Larsson er fantastisk, fikk den siste boka i julegave og leste den ut i løpet av et døgn. Ble helt hekta!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Hei MaybeMe? ) Gøy og kunne dele litt tips som ikke har med sprøyter, blødning, klinikker osv og gjøre:) Mener jeg har prøvd og lest bøker av både Håkan Nesser og Elisabeth George uten at jeg har kommet meg gjennom en eneste bok. Skriver de i Jeg-form, eller??
MaybeMe? Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Nei, ingen av dem skriver i jeg-form. Kan være greit å starte med den første boka i seriene, for det er en rød tråd gjennom bøkene. Du får prøve en gang til da. )
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 Hei Froya! Fikk sjekka bokhylla i gaar, men ikke tid til aa komme innom DIB.. Andre forfattere er blant annet Michael Connely (har mange av hans og ja, de er kjempebra) Clive Cussler (men det er mer krim/adventure) Richard North Patterson (men har ikke lest den selv enda) Wilbur Smith (han har mye forskjellig, kanskje mer adventure/romantikk) Alle disse forslagene burde hvertfall gi deg litt mer aa velge i. Mye spennende boker og godt utvalg hvertfall
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #19 Skrevet 5. februar 2008 Takk for tips:))) Nå har jeg bestilt bøker av Connelly. Vanskelig og finne bøker som er oversatt til norsk, og hvertfall som er innbundet, men jeg fant fire tilsammen. To pocket-utgaver, og to som var innbundet. Var utsolgt flere plasser med beskjed om at de ikke kom på lager igjen, men fant de to i pocket hos Libris. De andre to er såpass ny (2006 og 2007) at jeg satser på at bokklubben har de en liiiiten stund til hvertfall, så jeg kan bestille de om jeg liker forfatteren:)))
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 5. februar 2008 #20 Skrevet 5. februar 2008 Hvis ikke kan du jo sjekke Ebay, eller finn..Kanskje finner du noen brukte boeker..Blir jo billigere og da ;-)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #21 Skrevet 5. februar 2008 Hehe:)) Vil ikke ha brukte:)) Huff, jeg er ikke særlig økonomisk av meg, nei...
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 5. februar 2008 #22 Skrevet 5. februar 2008 Ah skjoenner ;-) Jeg har de fleste nye jeg og..Men fant mange gode boeker paa en av Redd Barnas brukt butikker, og kjoepte en haug..Blir jo dyrt etterhvert saa kommer nok til aa fortsette med det.>Samt vi stoetter en god sak ;-)
lilly01 Skrevet 5. februar 2008 #23 Skrevet 5. februar 2008 Jag har bøckerna til Michel Connelly på svensk viss du vil?
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #24 Skrevet 5. februar 2008 Tusen takk:)) Så snill du er:O)) Skal innrømme at jeg holder på med en svensk bok av Camilla Läckberg, og sliter skikkelig. Hihi:)) Den varer hvertfall lenge om ikke annet... Satser på og få lest Connelly på norsk, ja, men du skal ha tusen hjertelig takk for tilbudet!! Klem
lillelilly Skrevet 6. februar 2008 #25 Skrevet 6. februar 2008 "Mørkets vendekrets" av Michael Grüber !!!!! Veldig spennende og bra bok, men mer thriller enn krim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå